Klacht: Nieuwe Citroen Jumper 2017 met ernstige technische problemen

op 06 oktober 2017 over Citroën in de categorie Automerken

In augustus 2017 heb ik een nieuwe Citroen Jumper gekocht (model 2017 met 2.0 HDI/163 pk).Vanaf het begin reeds ernstige technische problemen. Enerzijds versnellingsbak schakelt bijna niet van 4e naar 5e tenzij met veel gekraak. Blijkbaar moeten er nu reeds lagers, tandwielen en synchromesh vervangen worden (voor een nieuwe wagen). De wisselstukken werden door garage aangevraagd, maar levertijd is pas in 4 weken in beste geval. Nieuwe wagen staat dus al direct 1.5 maand in de garage voor herstelling. Daarnaast ook vele problemen met starten bij warme motor waarbij je verschillende keren moet starten vooraleer motor aanslaat. Is een gekend probleem bij de nieuwe Citroen Jumpers en een software update zou dit moeten verhelpen. Maar dat is blijkbaar geen zekerheid heb ik reeds van collega Jumperrijders gehoord.
Bij de Citroengarage weten ze ook niet waarom levertijd wisselstukken zo lang is. Waarschijnlijk is de stock uitgeput aangezien dit blijkbaar al meermaals is voorgekomen bij de nieuwe modellen.
Via klantendienst Citroen Belux contact genomen om te kijken wat mogelijk is, maar zij kunnen ook niets doen. Voorlopig kan ik dus niet rijden en verlies ik verschillende opdrachten. Zal dus ergens een bestelwagen moeten huren om dit te vermijden. Maar deze kosten vallen blijkbaar niet onder de garantie. Volgende keer voor mij geen Citroen meer tenzij dit snel en deftig wordt opgelost. Maar ja, wat met garantie op een nieuwe versnellingsbak die wordt geopend voor herstelling?

Snelle en deskundige maar adequate oplossing. Best nieuwe versnellingsbak aangezien geopende bak nooit meer als nieuw gaat zijn en misschien is een nieuwe bak sneller gemonteerd dan 4 weken wachten in het beste geval op de wisselstukken.
Aanpassing begintijdstip van de Citroenwaarborg.
Vergoeding huur als ik andere wagen moet huren.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Citroën

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Citroën nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WSC