Klacht: nieuwe aanmaning per sms

op 15 juni 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Vorige week een aanmaning per sms ontvangen. Dat is niet rechtsgeldig: bedrag en tegenpartij moet erbij en het hoort per brief. Daarnaast moet de tegenpartij mij meerdere keren gemaand hebben. Wat niet is gebeurd. Recentelijk is Syncasso in het nieuws wegens fake aanmaningen. Ik heb contact gezocht, maar na aanvankelijk twee reacties is het weer eens doodstil aan de overkant. Ik vind dit geen manier van doen.
Sowieso ga ik geen transacties per telefoon doen omdat dat een open source kan zijn.

(1) Ik krijg fatsoenlijk op schrift waar de aanmaning over gaat
(2) Syncasso houdt op met het spammen of zoekt uit hoe dat moet.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Syncasso over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 21 juni 2016 om 10:57 geantwoord

In de bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 21 juni jl. telefonisch contact opgenomen met betrokkene, tijdens het gesprek hebben wij op alle mogelijke manieren geprobeerd het dossier te achterhalen. Het is ons niet gelukt het betreffende dossier te vinden. Wij hebben met betrokkenen afgesproken dat zij met ons contact kan opnemen, wanneer zij weer door ons wordt benaderd. Wij zullen dan aan de hand van het dossiernummer de betreffende gegeven verwijderen wanneer blijkt dat zij geen debiteur is. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door KroesBelinda