Klacht: Nieuw hotel in aanbouw, slechte compensatie

op 11 september 2018 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Corendon handelt klacht niet naar tevredenheid af.

Geachte DhrMevr,

Naar aanleiding van het contact met Corendon vooraf gaande aan de vakantie en de situatie die ondertekenden uiteindelijk aantroffen bij aankomst op de vakantie bestemming willen wij graag een reactie van u met daarbij een reële tegemoetkoming. Waar mee wij bedoelen dat wij ons volledige factuur bedrag gecompenseerd willen hebben.

De situatie is als volgt; bij het boeken van de vakantie bij Aqua Paradise Resort in Bulgarije stond op de site van corendon niet vermeld dat het hotel pas op 22 Juni haar deuren opende. Tevens was niet vermeld in welke staat van bouw het resort verkeerde. voor het bedrag wat wij dienden te betalen kregen wij een all inclusive verzorging in een volledig ingericht hotel.
Naar aanleiding van foto’s en berichten op social media bleek het hotel nog verre van klaar in de weken vooraf gaande van de vertrekdatum.
Bij telefonisch contact met medewerkers van Corendon door verschillende cliënten bleek dat Corendon in eerste instantie niet op de hoogte “leek” van de situatie en de vorderingen in het hotel.
Men ging navraag doen waarna wij werden terug gebeld met de mededeling dat het hotel op 22 Juni geheel gereed zou zijn behalve de Spa.

Eenmaal aangekomen in het Resort bleek al snel dat er buiten de Spa nog heel veel niet klaar was, sterker nog er werd nog volop gebouwd aan het hotel.
Op 22 Juni was slechts één vleugel van het hotel gedeeltelijk klaar, Dwz de kamers in het bijgebouw en een aantal kamers in het hoofd gebouw.
Het grote restaurant werd uiteindelijk pas woensdag 27 Juni geopend, het visrestaurant was nog niet klaar en de andere vleugel aan de achterzijde van waar wij verbleven was nog volop in aanbouw.

Van 22 Juni tm 26 Juni was alleen het Italiaanse restaurant geopend waardoor er deze dagen tussen 08:00-10:00, 12:30-14:30 en 18:00-21:00 eten beschikbaar was. In dit geval pasta, pizza en brood met chocoladepasta en enkele desserts. De bar bij het zwembad werd zaterdag 30 Juni pas geopend zodat er voor deze datum niet op andere tijden snacks genuttigd konden worden.

Ook qua veiligheid was het hotel nog niet op orde, de brandmelding aan de plafonds in alle ruimtes waren nog niet in werking en zelfs bedekt met een afdek kapje, de brandblussers stonden naast het trappenhuis op een rijtje, de werking van de liften was niet optimaal regelmatig stond er een gast vast in één van de liften, brandgangen lagen vol puin, in het trappenhuis staken verschillende in werking zijnde stroomdraden uit de muur op hoofd hoogte.

Omdat het hotel nog niet op orde was gedurende het verblijf van ondertekenden hebben wij niet kunnen genieten van een onbezorgde vakantie waar wij wel degelijk voor betaald hebben.
We hebben meerdere ochtenden of middagen in de lobby gezeten in afwachting van de reisleidster voor gesprekken met haar en gesprekken met het management en de eigenaar. Dit ging ten koste van het genieten van onze welverdiende vakantie en het zorgde voor veel stress en onrust.

Daarbij kwam nog dat vrijwel iedereen regelmatig naar de supermarkt is gelopen voor wat extra versnaperingen omdat deze niet in het hotel aanwezig waren. Ook zijn verschillende gasten in de avond elders gaan eten omdat ze na een paar dagen genoeg hadden van het eenzijdige eten.
In de bijlage een filmpje van gasten die zelfs een gevaarlijke 80 Km weg over staken om naar de aan de overzijde van de weg gelegen Mac Donalds te gaan.

Het meest schrijnende aan dit verhaal is het aandeel van Corendon hierin;

– Corendon was wel degelijk op de hoogte van de staat van het Resort maar heeft verzuimd haar cliënten naar behoren in te lichten voor aankomst op 22 juni en in de week daarna.
– Ons inziens had Corendon zeker 3 opties die jullie aan jullie cliënten hadden kunnen voorleggen. 1) door telefonisch contact op te nemen en uit te leggen dat nog niet alle voorzieningen gereed waren omdat het hotel door onvoorziene gebeurtenissen niet tijdig klaar is, waarbij meteen een reële compensatie kon worden voorgesteld met de mededeling dat men in het hotel hard zijn best zou doen om het de gast naar de zin te maken. 2) door ons een andere reis datum te laten kiezen zodat we in een volledig gereed hotel zouden verblijven. 3) door ons een andere accommodatie aan te bieden in Bulgarije of evt ander land.

Het was triest om te zien dat een bedrijf dat zo hard heeft gewerkt om een mooi product neer te zetten niet de kans heeft gekregen om met trots zijn deuren te openen voor zijn eerste gasten.
Aqua paradise resort is een prachtig hotel op een prima lokatie en het is ons inziens niet goed te praten dat dit hotel met een eigenaar die dit met zijn hart gebouwd heeft niet de mogelijkheid heeft gekregen van Corendon om het af te bouwen. Hierdoor heeft het bedrijf onnodig slechte eerste recensies gekregen en hebben wij niet de vakantie gekregen die ons werd voorgesteld op de site van Corendon

Graag zien wij spoedig een reactie van u tegemoet met hier in ons voorstel ter compensatie.

Geachte mevrouw xxx,

Allereerst onze welgemeende excuses voor de vertraagde beantwoording van onze zijde.

Graag willen wij u bedanken dat u ons heeft geïnformeerd over uw bevindingen. De ervaringen van onze cliënten zijn voor ons van primair belang en onze belangrijkste maatstaf teneinde de kwaliteit en service optimaal te houden.

Het spijt ons dat uw verblijf in het Aqua Paradise Hotel niet aan uw verwachtingen heeft voldaan en u aanleiding heeft gegeven tot het indienen van een klacht.

In tegenstelling tot wat de accommodatieverschaffer ons voor uw aankomst heeft aangegeven bleek de accommodatie nog niet geheel gereed te zijn om gasten te ontvangen. Wij kunnen ons voorstellen dat dit erg vervelend was, zeker aangezien u meerdere keren naar de accommodatie heeft geïnformeerd, en willen u hiervoor onze welgemeende excuses aanbieden. Ook hebben wij de accommodatieverschaffer hier inmiddels op aangesproken.

Omdat wij het betreuren dat de vakantie niet geheel is geworden als wat u en wij hiervan verwacht hadden willen wij u tegemoet komen in een vergoeding. Deze vergoeding is vastgesteld op 25% van de betaalde reissom, met de kanttekening dat de vlucht hier ook in grote mate onderdeel van is. Dit komt neer op een bedrag van € 277,-.

Graag ontvangen wij van u een akkoord, zodat wij de € 277,- tegen finale kwijting over kunnen boeken naar Nl05ingb0682771775 t.n.v. D. HERMUS. Wij verzoeken u vriendelijk dit akkoord te mailen naar refund@corendon.nl zodat onze administratie het bedrag binnen 5 tot 7 werkdagen kan overmaken.

Wij hopen dat wij middels deze e-mail een en ander hebben kunnen verduidelijken en u daarmee voldoende geïnformeerd te hebben. Voorts hopen wij, dat wij u in de toekomst op een van onze bestemmingen opnieuw mogen begroeten.

Als corendon volledig compenseert. En erkent dat zij wel degelijk op de hoogte waren van de situatie ter plaatse.
Corendon adverteert er tenslotte ook mee dat zij alles accomodaties testen enz, schuif dit dan niet af en neem de verantwoording hiervoor. Ook verschuilen achter genoten vliegreis is geen excuus voor lage compensatie, op basis van deze accomodatie had deze vlucht niet plaats hoeven vinden. Volledig compensatie en anders van minimaal 50% is op zijn plaats.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ja hoor