Klacht: Niet willen meegaan in een klachtserviceaanvraag

op 25 mei 2020 over Rofra Home in de categorie Horeca

Het bestellen en de levering van een 3,5 meter tafel ging allemaal vlekkeloos. Nu binnen de 2 jaar garantietijd een ‘klachtserviceaanvraag’ gedaan omdat er scheurvorming verdikking is in het houtentafelblad op de plek waar de tafelpoot is bevestigd. Ons inziens is de tafelpoot te hard aangedraaid waardoor het hout is gaan barsten. Krijgen we het volgende bericht als antwoord:

Bedankt voor uw RMA aanvraag, vervelend te zien dat u problemen heeft met uw tafel. Wat we op de foto’s zien is een zogenaamde droogtescheur, dit word veelal veroorzaakt door schommelingen in de luchtvochtigheid, waardoor dit soort massieve tafels scheurvorming kunnen krijgen.
In principe is hier niet zo veel meer aan te doen. Ik na eventueel wel een service monteur langs sturen om dit optisch weer in orde te maken, maar dit zou altijd opnieuw kunnen voorkomen.
Gezien het een product en materiaal gebonden eigenschap is en dit probleem waarschijnlijk door dagelijks gebruik komt, vragen wij wel voorrijkosten hiervoor, de prijs voor het totale bezoek zal €75 euro kosten.

Ten eerste ga je een 3,5 meter tafel niet verschuiven dus hoe kan er een verandering in de luchtvochtigheid komen, en ten tweede fijne service dat je zelf €75 mag gaan betalen terwijl het binnen de garantieperiode valt en de tafel €2.915,- heeft gekost. Makkelijk onderuit gepraat om te zeggen dat het hout-eigen is om te scheuren, waar geefkrijg je dan garantie op?

Op kosten van Rofra een service monteur laten langskomen om de scheurverdikking weg te werken mits je dit niet blijft zien anders voldoet alleen het leveren van een nieuw tafelblad aan mijn verwachtingen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rofra Home

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rofra Home nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JansenLinne