Klacht: niet uitgevoerde opdracht en bloedende timmerman

op 10 juni 2021 over Klusup in de categorie Aannemers

De opdracht die ik had gegeven was het verdiepen van het slot van de buitendeur en de deur boven en onder het slot bijschaven.

De timmerman kwam, zoals hij voorgesteld had om 17.00u.
De klus verliep niet zoals verwacht. Het lukte hem niet om het slot er goed uit te krijgen om het te kunnen verdiepen. Dit werk is niet uitgevoerd. Tijdens het frezen greep hij per abuis in het frees apparaat, met als gevolg een snijwond die behandeld moest worden en schoon poetsen van de vloer en wastafel.

De tikker liep door en ik heb een factuur gekregen voor alle uren dat hij bij mij in huis was. Ik heb een klacht ingediend, maar naar de exact verrichte werkzaamheden, besteedt tijd en of het werk goed uitgevoerd is, wordt niet onderzocht. In plaats hiervan krijg ik iedere dag een herinneringsfactuur en dreigbrieven dat het aan hun incassobureau wordt overgedragen. Geen enkel woord ook over dat het vervelend is voor de timmerman en voor ons, dat hij dit ongeluk heeft gehad.
Ik vind dit geen stijl, ook omdat ik inmiddels een ander bedrijf in moest schakelen om een noodreparatie te kunnen laten uitvoeren ( 24 uur), omdat de deur helemaal vast zat. Door de gewonde timmerman is ook schade toegebracht aan mijn deurpost tijdens het frezen. Volgens mij was hij te moe om het werk goed te doen (of het was toch een ‘klusjesman’ en geen timmerman zoals beloofd was?).
Ik heb navraag gedaan om te vragen waarom hij niet op de tweede afspraak kwam zodat hij het op tijd kon afmaken. Hij heeft aangegeven dat hij nog niet beter is, maar volgende week kan werken…

Ik ben pas tevreden als het door mij overgemaakte bedrag wordt teruggestort. Ik heb dit betaald omdat er binnen een maand al aanmaningskosten bijkwamen van ca. 10 euro en zelfs in de betreffende aanmaningsbrief gedreigd is met een incassobureau. Bij betaling via ideal van de mail van Klusup met het eerste betalingsverzoek bleek ook dat dit bedrag aangepast is in deze IDeal betaling. Dit terwijl mijn klacht nog in behandeling is bij de afdeling Klantenservice. Het lijkt alsof de afdelingen langs elkaar heen werken.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Klusup

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Klusup nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pno