Klacht: Niet thuis voor aflevering? Echt wel!

op 21 juni 2019 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Mijn klacht betreft bestelnummer 2382994890

Op 18 juni heb ik een wasmachine bij Bol.com gekocht. Hij zou de volgende dag geleverd worden en aangesloten worden. Onze kapotte wasmachine staat (vandaag nog steeds) keurig klaar om mee geven aan de bezorgers.

De bezorging wordt geregeld via Dynalogic. Ik kan mijn bestelling bia track en trace volgen en de status is steeds, zelfs nog om half 4 op de ochtend van de bezorgdag 19 juni tussen 8 en 22 uur. Ik heb die dag ook vrij genomen.

Om 6 uur die ochtend is ineens de leverdatum gewijzigd naar 20 juni. Ik en mijn man werken op donderdag evenals vrijdag dus dan zijn we niet thuis! Ik ben niet blij zoals u zult begrijpen. Ik kan alleen kiezen voor bezorging tussen 8 en 22 uur en weer vrij nemen kan ik echt niet maken.
Ik kan dus een nieuwe dag plannen: eerstvolgende mogelijkheid maandag 24 juni tussen 8 en 22.00 uur. Er valt wederom geen tijdvak te kiezen dus dan zou ik de hele dag thuis moeten zijn.

Ik heb gechat met de klantenservice van bol.com en geregeld dat de wasmachine bij uitzondering op vrijdag 21 juni tussen 14.00 uur en 22.00 uur geleverd zal worden. Ik ben ’s middags vrij dus dat is fijn.

De hele dag krijg ik SMS berichten over de levertijd. De laatste door mij gelezen status was inmiddels tussen 17.00 en 19.00 uur. Prima! Dus ik ben op tijd thuis.

Ik ben thuis maar wel gewoon bezig in huis.
Om 16.00 uur stuurt dynalogic een SMS dat de levering over een kwartier zou worden; 16.15 uur.

Ik kijk om half 5 op mijn telefoon en zie tot mijn verbazing dat bericht over levering om kwart over 4. Even later ontvang ik een email: Ze zijn geweest om kwart over 4 en ik was niet thuis!

Dat is niet waar! Ik was er gewoon! Ik ben ook echt heel boos. Ik zit al vanaf 19 juni te wachten op een wasmachine die de volgende dag geleverd zou worden. Ik ben echt in alle staten.
Ik vind het niet kunnen dat ze een kwartier voor aankomst op mijn adres een SMS sturen dat ze er bijna zijn? Ik ging van tussen 17.00 uur en 19.00 uur uit. Ik heb echt niemand horen aanbellen.

Mijn man gaat bellen naar Dynalogic, een nummer van 44 CT pm en staat erg lang in de wacht. Hij denkt zo’n 6 a 7 euro te hebben verbeld naar Dynalogic. Dit is wat ze zeggen: de bezorger zegt gebeld te hebben naar mijn telefoonnummer en een briefje achter te hebben gelaten. Nou, ook niet dus. Geen gemiste oproep, geen briefje. Ze liegen gewoon. Ik heb uiteraard gekeken of ik geen fout tel nummer heb doorgegeven maar dat was niet het geval.

Ik heb sterk het vermoeden dat hier iets niet klopt. Ik ben er klaar mee. Ik hoef die wasmachine al niet meer. We zijn compleet het vertrouwen kwijt in Bol.com. Ik wil mijn bestelling annuleren. Die wasmachine hoef ik niet meer. Ook al was het nog zo’n mooie aanbieding.
Mijn vertrouwen in Bol.com is ernstig beschadigd.

Aangezien ik niets heb om te retourneren kan ik dat ook niet doen. Ik kan alleen annuleren als iets nog niet verzonden is staat op de site. En dan is ook nog niet zeker of ik het gehele bedrag retour krijg staat er. Ik heb via bol.com retourdeal gekocht namelijk.

Als ik een klacht in wil dienen moet ik dat per post doen. Kan niet per email. Kom op zeg, het is 2019!
Ik wil deze klacht wel graag op schrift hebben vandaar dat ik het via klacht.nl doe en niet via de klachten telefoon van bol.com of per brief.

Sonja Korringa

Gewenste oplossing:
Ik wil het hele bedrag terug, inclusief mijn korting van 2,50 en de gemaakte belkosten naar Dynalogic. Gewoon alles op mijn rekening, niet als tegoed om voor iets anders te gebruiken, want ik ben niet meer van plan om ook ooit nog maar iets bij bol.com te kopen. Ik hoop dat u kunt helpen waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
Oh en het zou andere mensen kunnen helpen dat er wellicht met een ander bezorg bedrijf dan Dynalogic wordt samengewerkt in de toekomst. Dit is echt een bedrijf met super slechte klantenservice.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 08 juli 2019 om 10:49 geantwoord

Bericht is heropend door klacht.nl. Bericht opnieuw gesloten.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Alle klachten die gemeld zijn door Sonja Celestine K.