Klacht: Niet passende afhandeling van klacht

op 08 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Onlangs heb ik mijn beklag gedaan bij Arriva m.b.t. een busrit heen en terug (104085, 109273,116514). Ik reis nooit met de bus en tijdens deze ervaring werd gelijk weer duidelijk waarom. Er was amper tot geen informatievoorziening.
In de bus werden de haltes niet aangegeven. Waar de bus reed moest je als reiziger maar raden. Volgens de buschauffeur stond het scherm wel aan. In de plaats van bestemming ging de bus een andere route rijden. Dit werd niet gecommuniceerd en stond nergens aangegeven, ook niet op 9292.nl. Gevolg: Uit de bus aan de andere kant van de stad, een hele stadswandeling maken en teveel saldo van mijn kaart afgeschreven.

Op de terugweg ben ik bij de halte gaan staan zoals gepland. Volgens het informatiebord reden de bussen daar wel gewoon, na een half uur wachten was er nog geen enkele bus voorbij gekomen. Gevolg: weer een hele stadswandeling, ditmaal naar 3 haltes verder.
M.a.w met heel wat omzwervingen ben ik uiteindelijk op de plekken van bestemmingen terecht gekomen.

Arriva komt hier zonder overleg in tegemoet door 2 dagkaarten op te sturen per post. Ik heb extra kosten moeten maken door extra het basistarief te betalen en zelf uit te moeten zoeken waar ik was en waar wel een bus reed. Daar komt bij dat de informatievoorzieningen gewoonweg wel aangaven dat de bus reed, wat in de praktijk niet het geval was. Ik reis nooit met de bus en heb gevraagd of de teveel betaald ritkosten teruggestort kunnen worden.

Arriva geeft aan hierin niet tegemoet kan worden gekomen, omdat reeds 2 dagkaarten zijn verstuurd uit coulance. Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb hier niet om gevraagd. Ik reis nooit met de bus en kan er helemaal niks mee en zal ze weg moeten geven aan een ander. Daar komt bij dat in Nederland totaal niet duidelijk is waartoe de bus behoort: Connexxion/Arriva/Qbuzz/Veolia en noem maar op.

Teveel betaalde ritprijs terug op de kaart/rekening

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

5 maanden geleden - Beste Rietjeria, Wat balen dat je rit niet naar wens werd gereden en dat de informatie niet klopte. Wat was je reisdatum of een referentienummer van je klacht? Dan ga ik op zoek naar een match in ons systeem. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Arriva

Heeft op 20 juni 2017 om 09:33 geantwoord

Beste Rietjeria,

Helaas hebben we tot op heden nog niet de benodigde informatie van je ontvangen om de klacht door te kunnen sturen naar de regio. Daarom wordt de klacht afgesloten.

^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 23 juni 2017 om 18:28 geantwoord

Arriva kan niet lezen.. referentienummers staan gewoonweg vermeld in de klacht!

Alle klachten die gemeld zijn door Rietjeria