Klacht: Niet opgeloste klacht

op 23 juni 2016 over Actua Verzekeringen in de categorie Verzekering

Na onderstaand verhaal te hebben geplaatst kreeg ik via deze site de volgende informative, waarna door deze site de klacht als opgelost te b oek staat. Niets is dus minder waar!!!

“Beste JanVerniers,

Je hebt onlangs een klacht gemeld over Actua Verzekeringen. Helaas neemt Actua Verzekeringen jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl. Laat Actua Verzekeringen weten wat je hiervan vindt en geef een cijfer voor de wijze waarop Actua Verzekeringen met jouw klacht omgaat!”

Na aankoop van een Tamron lens die ik semi professioneel nodig heb sloot ik bij Kamera Express bewust een verzekering af voor bijvoorbeeld diefstal of schade. In November 2015 viel de lens bij fotografie van een band in Italië. Ik bracht de lens naar Kamera Express die alles noteerde. Van Kamera Express begreep ik eerst dat alles intern zou worden geregeld middels hun en Actua. Na een paar maanden ging ik informeren: ik moest eerst opnieuw zelf alles uiteenzetten bij de verzekeraar. Daarna zou wederom alles vanzelf lopen, werd me letterlijk gezegd. Vervolgens kreeg ik na alles te hebben omschreven van Actua het verzoek eerst de schade met de officiële beraming van de kosten te overhandigen: die had ik via Kamera Express allang gehad van de betreffende reparateur aan wie Kamera Express de lens had verstuurd. Na het doormailen met het verzoek eindelijk haast te maken,omdat ik al maanden zonder lens zat, kreeg ik te verstaan dat ik het bedrag eerst diende voor te schieten aan betreffende reparateur…..
Inmiddels heb ik diverse keren aangegeven dat dit complete onzinnig is. Niet alleen omdat een verzekeraar aangetoonde schade meestal vooruit betaald, maar juist omdat ook aangetoond is dat het apparaat ook daadwerkelijk ter reparatie is aangeboden: ofwel ik kan er niet mee sjoemelen door het geld in eigen zak te steken zonder reparatie. Ik gaf ook aan dat Kamera Express me zei dat dit niet hoefde en de opstelling van Actua vreemd vond. Desalniettemin blijft Actua heel ‘klantvriendelijk’ bij haar vreemde standpunt en vindt het op haar beurt vreemd dat Kamera Express blijkbaar niet weet hoe een en ander via Actua verloopt. Terwijl Actua zonder probleem het geld kan overmaken aan de reparateur van wie ze immers van mij de beraming kreeg.
Ondertussen wordt mijn dure lens al maanden gegijzeld…
Als ik zonder meer even honderden Euro’s kon voorschieten dan was de verzekering ook overbodig!

Dat Actua niet de arrogantie heft om een klacht gewoon naast zich neer te leggen en dat deze site een niet opgeloste klacht niet als opgelost betitelt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Actua Verzekeringen

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Actua Verzekeringen nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Actua Verzekeringen in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actua Verzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actua Verzekeringen

Heeft op 11 juli 2016 om 13:14 geantwoord

Per abuis status klacht op 'opgelost' gezet.
Inmiddels is de schade afgehandeld en uitbetaald op 1-7-2016.

Alle klachten die gemeld zijn door JanVerniers