Klacht: Niet op de plaats van bestemming kunnen komen door stroomstoring

op 28 november 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo Ns,

Ik had vandaag erg belangrijke afspraak in t ziekenhuis bij de proffesor met mijn vriendin. We zijn vertrokken vanuit Boxtel maar we stranden in Tilburg. Door stroomstoring in Breda konden we niet optijd bij onze belangrijke bestemming komen.
Toen mijn moeder gebeld die bij de kapper zat. Mijn moeder heeft afspraak afgebroken en half geknipt de auto ingesprongen en naar Leiden gereden. We waren te laat bij de afspraak en hadden kort even proffesor gesproken maar moeten terug komen en de eerste afspraak is half januari. Op de terug vet in de file. En wat nog vervelender is wat dat mijn moeder verpleegkundigehulp wilde aanbieden bij groot ongeluk en dat agent haar beboete omdat ze klein stukje bij een weg gereden had met een kruis. Dus de afrekening van deze dag is erg duur. 2 Kaartjes gekocht van boxtel naar leiden retour , met de auto brandkasten en een boete van 230 en dat allemaal omdat er treinstoring was in Breda en wij niet gebruik konden maken van t openbaar vervoer . Hopelijk kunnen jullie ons tegenkomt komen voor de kosten .

Ik zou graag de 2 kaartjes en de brandstofkosten terug willen ..

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 12 januari 2017 om 11:06 geantwoord

Geachte mevrouw Bosma,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 28 november 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

U heeft te maken gehad met een storing tijdens uw reis van Boxtel naar Leiden op 28 november 2016. U heeft hierdoor een belangrijke afspraak gemist. Ik kan me voorstellen dat dat erg vervelend is. Mijn excuses hiervoor.

Doordat u besloten heeft ander vervoer te zoeken om toch in Leiden aan te komen en niet heeft gewacht op de bussen die door NS werden ingezet, heeft u nu extra kosten gemaakt. U vraagt ons nu deze extra gemaakte kosten te vergoeden.

Helaas moet ik uw verzoek op grond van artikel 8:2 van onze algemene voorwaarden afwijzen. Wij zijn niet aansprakelijk voor de gevolgen van vertragingen en het missen van een aansluiting. De voorwaarden zijn verkrijgbaar bij de NS-servicepunten of te bestellen via NS Klantenservice 030-751 51 55 (lokaal tarief).Of kijk op www.ns.nl.

Volgens onze administratie heeft u al gebruik gemaakt van de mogelijkheid voor Geld terug bij vertraging. U heeft hierover reeds bericht van ons ontvangen.

Het spijt mij u niet anders te kunnen mededelen.

NS Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Nienke of Monique