Klacht: Niet ontvangen factuur/herinneringen

op 23 juli 2012 over Anderzorg in de categorie Zorgverzekering

Afgelopen weekend kreeg ik een brief in de bus van Anderzorg met het bericht dat ik een bedrag heb openstaan en de zaak is overgedragen aan de deurwaarder. Ik heb nooit eerder een factuur of herinneringen hierover ontvangen, noch kan ik het bedrag herleiden op mijn online account. Mijn adreswijziging is tot tweemaal toe, waarvan een recent online, niet gelukt, maar de brief van de deurwaarder wordt ineens wel naar het juiste adres gestuurd. Na een email te hebben gestuurd met deze uitleg en het verzoek om de factuur alsnog te versturen, per email zoals ik dat heb aangegeven op mijn account, krijg ik de reactie dat er op verschillende data brieven zijn verstuurd en ik contact moet opnemen met de deurwaarder. Aangezien ik deze brieven nooit heb ontvangen ben ik niet nalatig geweest dus hoef ik de deurwaarderskosten niet te voldoen. Ik wil wel nog graag weten wat deze kosten zijn want zonder factuur heb ik geen idee waar dit over gaat.

Het versturen van de initiële factuur, bij voorkeur per email, zodat ik het verschuldigde bedrag kan betalen zonder tussenkomst van een deurwaarder.

Bericht van Anderzorg

5 jaren geleden - Geachte mevrouw Koster, Voor zover ik kan nakijken hebben wij pas op 4 juli 2012 een adreswijziging van u ontvangen. Alle brieven van voor die datum zijn daarom naar het oude adres gestuurd. U bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste adresgegevens aan ons. Als dat via uw account niet gelukt is had u ons een e-mail kunnen sturen of kunnen chatten om de adreswijziging door te geven. De originele facturen zal ik per e-mail aan u versturen. Deze ontvangt u in de loop van de dag. U kunt dan inzien over welke kosten u het eigen risico moet betalen. Voor de betaling van deze kosten zult u wel het bericht van de deurwaarder moeten afwachten. U zult de kosten aan hun moeten betalen. Met vriendelijke groeten, Anne Bergman Webcareteam AnderZorg.

Reactie van de melder van de klacht DMK

5 jaren geleden - Beste mevrouw Bergman, De adreswijziging is eind 2010 per brief aan Anderzorg doorgegeven. Na die tijd heb ik verschillende folders van Anderzorg op mijn nieuwe adres ontvangen dus heb nooit het vermoeden gehad dat brieven op mijn oude adres zijn bezorgd. Ik heb toen ik mijn account zat na te kijken nogmaals mijn adreswijziging doorgegeven omdat het online nog niet was geregistreerd. Ik vind het vreemd dat ik blijkbaar op twee verschillende adressen post kan ontvangen en dit vervolgens mijn verantwoording is. Ik ontvang graag de factuur, maar ben nog steeds niet van plan de deurwaarderskosten te betalen. Ik hoor graag of deze zaak nog zonder tussenkomst van een deurwaarder kan worden opgelost omdat er mijns inziens iets in uw administratie niet goed is gegaan. Alvast bedankt voor de gedane moeite. Met vriendelijke groet, Danitsja Koster

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Anderzorg in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Anderzorg een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Anderzorg

Heeft op 24 juli 2012 om 10:06 geantwoord

Heb mevrouw een e-mail gestuurd met alle zorgkostenrekeningen vanaf 1-1-2011.
Voor de betaling van de kosten kan mevrouw alleen nog contact opnemen met de deurwaarder.

Bericht van Anderzorg

5 jaren geleden - Beste mevrouw Koster, Voor zover ik kan nakijken is alle post van ons uit naar het oude adres gegaan. Ook het polisblad voor 2012 en de specificatie van een door u ingestuurd declaratie. U geeft aan dat u wel post van ons op het nieuwe adres heeft ontvangen. als u mij hiervan kopieën stuurt ga ik het verder voor u uitzoeken. Als wij geen bewijzen van u ontvangen waaruit blijkt dat u het nieuwe adres wel eerder aan ons heeft doorgegeven kunnen wij niks voor u doen. U zult dan de vordering verder met de deurwaarder moeten regelen. U mag uw bewijzen inscannen en sturen naar webcare@anderzorg.nl Met vriendelijke greoten, Anne Bergman Webcareteam AnderZorg

Reactie van de melder van de klacht DMK

5 jaren geleden - Gister ben ik naar aanleiding van mijn emails gebeld door een vriendelijke meneer van Anderzorg die mij heeft aangeboden om de deurwaarder te annuleren wanneer ik het bedrag per direct zou overmaken. Deze afspraak is netjes per email bevestigd met de meest recente factuur die ik kon gebruiken voor de betaling. Deze betaling heb ik per direct gedaan waarmee de zaak netjes en snel is opgelost.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Anderzorg beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door DMK