Klacht: Niet nakoming van afspraken door IKEA Zwolle

op 28 november 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij wilden 2 matrassen kopen. Op internet bleken deze bij IKEA in de aanbieding en bij de vestiging in Amersfoort (waar wij toevallig langs moesten) op voorraad te zijn. Op naar Amersfoort dus….

Ter plekke bleek intussen alleen de ‘harde’ variant van deze matras nog op voorraad. Mijn vrouw is niet zo zwaar en had dus de medium variant nodig, voor mij was de harde een prima keuze. Met de uiterst vriendelijke medewerker overlegd en toen bleek dat we nu gewoon eerst 2 beschikbare stevige matrassen konden meenemen. Mijn vrouw zou dan eerst op één daarvan een tijdje proefliggen (wie weet vond ze dat tegen de verwachting in tòch goed genoeg liggen) en wanneer we de ander even ingepakt zouden laten konden we deze -wanneer de tweede matras inderdaad te hard bleek – later gewoon even omruilen. Dat kon dan “ook bij een andere vestiging” in Zwolle om dat we daar vaker in de buurt komen. Een mooie regeling, dus wij togen met 2 matrassen richting huis….

Maar de matras bleek inderdaad te hard. Wie schetst onze verbazing: toen we bij IKEA zwolle daarop deze matras – volgens afspraak – wilden omruilen: dit werd namelijk botweg geweigerd! Men wilde deze matras alleen retour nemen in plaats van omruilen. Dat is heel wat anders dan omruilen! We moesten de medium matras nu inleveren, kregen het aankoopbedrag terug en moest als volledig nieuwe aankoop (en dus tegen de nieuwe, hogere prijs) aanschaffen. Totaal tegen de afspraak in!

Na mijn bezwaren kwam IKEA na lang overleg met de zogenaamde “oplossing”, dat we maar naar Amersfoort moesten rijden en daar de betreffende medewerker moest zien te vinden….. Wat een ‘service’!!

De afspraak in Amersfoort was heel duidelijk, maar kennelijk wordt er maar vanalles toegezegd om je maar tot aankoop te bewegen. Waren wij goed voorgelicht, dan hadden we natuurlijk nooit en te nimmer TWEE harde matrassen gekocht. Zeker omdat het vooraf al heel erg waarschijnlijk was, dat deze 2e matras te hard zou zijn.

Blijkbaar spreken IKEA medewerkers niet namens IKEA en kun je er ook niet op vertrouwen dat je juist wordt geïnformeerd over mogelijkheden die IKEA je biedt en dat afspraken worden nagekomen…. Dit is, zowel gevoelsmatig als juridisch, aan te duiden met ‘misleiding’ en wij houden het du even voor gezien bij IKEA en de ‘IKEA Family’ (misschien is een naamsverandering daarvan op zijn plaats: je eigen “family” zou je natuurlijk nooit en te nimmer zo behandelen! )

Gewenste Oplossing:

Wanneer wij het verschil tussen de huidige en de actieprijs retour ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door harke00