Klacht: Niet nakomen van gemaakte afspraken

op 17 december 2017 over Carpetright in de categorie Interieurbedrijven

Begin november heb ik het Carpetright filiaal in Enschede bezocht. Voor mijn nieuwe appartement heb ik hier nieuwe railgordijnen, rolgordijnen en vloerbedekking aangeschaft. Hierbij is afgesproken dat Carpetright verantwoordelijk zou zijn voor het opmeten van de maten, het leggen van de vloerbedekking en het monteren van de gordijnen. Aangezien ik per december in mijn huidige woning trok, heb ik aangegeven dat het fijn zou zijn als de vloerbedekking dan zou liggen en de gordijnen zouden hangen. Gezegd werd dat dit voor de vloerbedekking zeker zou moeten lukken (28 november), de gordijnen zouden de 28e ook mee komen als ze binnen zouden zijn en anders uiterlijk 8 december geplaatst worden. Mijn eerste tegenvaller van Carpetright vond plaats bij het opmeten in mijn woning. Waar ik te horen had gekregen dat de bezorger vroeg in de ochtend zou komen, kwam deze uiteindelijk pas aan het eind van de middag, hierdoor heb ik een halve dag voor niks thuis gezeten. De vloerbedekking is 28 november keurig gelegd, hierover heb ik niks aan te merken. Op 8 december zouden de gordijnen komen, zodoende regelde ik een vrije dag om de monteurs op te vangen. Echter, daags van te voren kreeg ik te horen dat nog niet alles binnen was. De oplossing van Carpetright: maandag in de ochtend zouden ze alsnog de gordijnen komen monteren, aangezien ze dan binnen zouden zijn. Na afgestemd te hebben dat ze vanaf 11 uur in de ochtend zouden kunnen komen en vrij geregeld te hebben, kwam Carpetright pas tegen zes uur ’s avonds. Tot mijn grote verbazing waren alleen de rolgordijnen meegenomen, de railgordijnen waren er nog niet. Echter is er slechts één van de drie rolgordijnen gemonteerd vanwege een kapotte boor (de monteurs deden hier zelf nogal lacherig over). Wel werd mij leengordijnen aangeboden, wat ik graag wilde, maar de monteurs hadden deze nu niet bij zich, dit gold ook voor de rail. Zij wisten te vertellen dat de railgordijnen de volgende dag binnen zouden zijn en gemonteerd zouden worden. De dag erna meteen gebeld: nog niks binnen. Uiteindelijk tot aan het hoofdkantoor van Carpetright doorgebeld waar ze mij wisten te vertellen dat het enige dat zij konden betekenen voor mij een leengordijn was die uiterlijk dinsdag 19 december geplaatst kon worden. De bestelde gordijnen (begin november) zouden dan nog steeds niet gereed zijn. Inmiddels is het half december en hangt er slechts één rolgordijn en ligt de vloerbedekking. Mijn voornaamste bezwaar is dat ik Carpetright heb gekozen omdat zij in het eerste gesprek aangaven uiterlijk 8 december te kunnen leveren tot op heden heb ik hier slechts weinig van gezien. In het telefoongesprek met het hoofdkantoor heb ik laten weten dat een behoorlijke financiële tegemoetkoming op zijn plaats zou zijn, hier kon echter geen bevestigend antwoord op geven “ik ga het doorgeven”.

Ervan uitgaande dat aanstaande dinsdag mijn leengordijn wordt geplaatst, ben ik tevreden als Carpetright mij een behoorlijke korting geeft op de rekening (zo'n 1100 euro in totaal). De vloerbedekking en plaatsing hiervan ben ik bereid volledig te betalen, maar dit geldt absoluut niet voor de gordijnen. Op de afgesproken datum (8 december) hing er nog niks, op maandag 11 december één van de drie rolgordijnen en nog geen railgordijn. Op basis hiervan lijkt het mij goed mogelijk om een financiële compensatie op te stellen. Daarnaast verwacht ik, logischerwijs, van Carpetright dat zij mijn gordijnen zo snel mogelijk komen monteren.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carpetright over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Carpetright in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Carpetright een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Carpetright

Heeft op 22 december 2017 om 14:11 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door FGeessinck