Klacht: Niet nakomen mondelinge overeenkomst.

op 06 oktober 2017 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

De mondelinge overeenkomst zoals hieronder omschreven is door snaders nog niet ontkracht sterker nog er is geheel geen schriftelijke reactie gekomen op mijn klachten mails op 25 en 29 September. vandaar via deze weg.

Op 26.08.2017 heb ik interesse getoond in een bank die direct leverbaar zou zijn. Dit was voor mij zeer belangrijk. Door de grote inkoop en de makkelijk te assembleren bankdelen was dit model snel en voor een scherpe prijs verkrijgbaar bij Sanders Meubels.

Echter bleek toen het papierwerk was opgemaakt ( offerte) dat de bank pas in week 42 leverbaar was. Verkoper Leon gaf aan dat dit een foutje moest zijn en ging het nakijken/vragen. De bank was inderdaad niet direct leverbaar het zou 3 tot maximal 4 weken duren (midden/ eind September). Dit was voor mij al veel te lang. Daarom is er een leenbank aangeboden. Deze leenbank heb ik onvangen maar zit zeer oncomfortabel.

Ik gaf nog aan dat er week 42 in de overeenkomst stond waarop verkoper Leon aangaf dat dit slechts een indicatie was en ik de bank echt eerder kon verwachten. Op 26.08.2017 heb ik een aanbetaling gedaan voor order D11KMG

Nu blijkt dat de bank op 18 October aankomt bij Sanders en deze moet dan ook nog een protex behandeling krijgen. dit komt neet op week 43 of later. Dit komt erop neer dat ik een bank gekocht heb met een levertijd van 8 tot 9 weken.

Indien ik vooraf geweten had dat er 7 tot 8 weken levertijd op de bank zat had ik deze nooit gekocht.

Dit was geheel niet de afspraak zoals die is overeengekomen met verkoper Leon.

Ik verwacht een bassende vergoeding van 500 euro of ontbinding van de koop.
Zeker gezien verkoper Leon deze bank voor een zeer scherpe prijs kon aanbieden door de grote inkoop. Echter is exact dezelfde bank bij collega bedrijven voor letterlijk de helft van het geld verkrijgbaar en direct leverbaar.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sanders Meubelstad nog niet in behandeling is genomen.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 11 oktober 2017 om 16:01 geantwoord

Beste meneer Franssen,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb in uw order gekeken en de bank die snel leverbaar zou zijn bleek helaas een langere levertijd dan voorzien te hebben. Onze oprechte excuses voor deze vertraging.
Inmiddels heeft u met mijn collega gesproken en bent u een leverdatum en een korting overeengekomen. Wij wensen u dan ook veel plezier van uw nieuwe bank.

Sophie
webcare