Klacht: niet nakomen garantieverplichtingen

op 19 september 2018 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Ik heb een I Phone 7. Van deze telefoon is het lensglaasje van de camera stuk gegaan. Eigen schuld, maar geen probleem telefoon en camera werken nog prima. Nu is twee maanden geleden de telefoon kuren gaan vertonen. Telefoon werd warm en loopt volledig vast. Met de telefoon naar de officiële Apple reparatiestore geweest. Daar heeft men geconstateerd dat het moederbord defect is. Dit is een fout van Apple en valt normaal gesproken onder de garantie. De telefoon wordt in dit geval geswapt zoals ze dat noemen en dan is het toestel weer helemaal in orde. Tot zo ver prima, maar omdat het lensglaasje stuk is worden de volledige kosten op mij als gebruiker verhaalt, terwijl het 1 volledig los staat van het ander. Maar men zegt dat ze het toestel alleen weer als nieuw afleveren en niet met een kapot glaasje. Dat is de policy van Apple. Van mij hoeft het lensglaasje niet gerepareerd te worden maar goed, ik heb nog aangeboden dat ieder zijn eigen deel betaald. Apple de kosten voor het herstellen van het moederbord en dan betaal ik desnoods dat lensglaasje wel. Helaas dat doet Apple niet, dus ik heb een toestel dat nog geen jaar oud is, dat niet werkt als gevolg van een gebrek aan het toestel, waar je als gebruiker absoluut geen invloed op hebt, maar het wordt niet vergoedtgerepareerd omdat er toevallig ook nog een kleine schade aan het toestel zit wat niet onder de garantie valt
eerst alleen de lens laten repareren door erkende reparateur en dan opnieuw aanbieden kan niet want de reparateur mag niet alleen het glaasje repareren. En het glaasje laten repareren door een niet erkende reparateur en daarna aanbieden gaat ook niet want daarmee vervalt de garantie.
Men weigert dus gewoon bij Apple hun eigen gebreken te herstellen, alleen als de klant ervoor betaald. Wat een slechte service !!! Je betaald een hoog aanschafbedrag, mede vanwege het merk, maar die merknaam blijkt dus niets waard.

Wanneer Apple gewoon de kosten betaald voor hetgeen ze verantwoordelijk zijn. Dus ervoor zorgen dat het toestel weer functioneert zo als het hoort en niet de kosten op de klant probeert af te wentelen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door A.Hoes