Klacht: niet nagedacht over busvervoer dorpelingen

op 17 december 2012 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vorige week dinsdag moest was ik bij mijn familie in Paesens geweest. Ik kon niet eens gezellig mee eten omdat de laatste bus naar Dokkum toe, al om 18.15 vertrekt. Omdat ik toen besloten heb om de bus van 16.15 te pakken was ik al op tijd naar de halte gegaan. Ik stond hier dus al om 16.05 te wachten omdat ik niet wist of Arriva stipt rijdt. Ik had beter in het warme huis kunnen blijven want de bus kwam gewoon 20minuten te laat. Helemaal verkleumd zat ik eindelijk in de bus. Al snel werd duidelijk waarom de bus zo laat was…de buschauffeur wist de route niet eens die hij moest rijden. Ik had gewoon medelijden met de man want hij moest, aangekomen in Dokkum ook direct nog een andere lijn moest rijden. Hier kwamen ze 25 minuten later dan gepland aan.

Vandaag kreeg ik telefoon dat mijn moeder zich ongelukkig had verwond. Zij woont in Paesens en ik wou er zo snel mogelijk naartoe omdat ze een aantal leren tegen het flauwvallen van de pijn. Ik snel naar het busstation waar ik onderweg er naartoe me opeens besef dat er niet een een bus gaat! Bij de lijn 52 is de dienstregeling tussen de middag een aantal uren geschrapt EN na 18.15 rijdt er helemaal geen bus meer.
Ik kon mijn moeder niet eens naar een dokter brengen! En dat omdat jullie denken dat er ’s middags geen mensen uit de dorpen ergens naartoe zouden moeten. Jullie willen dat meer mensen met het openbaar vervoer gaan terwijl er nog amper vervoer word aangeboden.

Ik wil dat de gehele dag, elk uur gewoon een lijn 52 door de noordelijke dorpen rijdt net zoals connexion want hier wonen wel dergelijk mensen die geen auto of huifkar met paard hebben om ergens te komen

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 18 december 2012 om 08:45 geantwoord

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezer er voor om uw reactie via ons eigen registratiesysteem op te lossen, dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen.
U kunt uw reactie rechtstreeks bij ons achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op

Wij wensen u nog een Goede Reis!

Alle klachten die gemeld zijn door bianca_89