Klacht: Niet meer ondersteunen HomeWizard en verkoop Link

op 26 februari 2020 over HomeWizard B.V in de categorie Meubelwinkels

Het HomeWizard systeem wordt in mei 2020 niet meer supported. Als gebruiker van een HomeWizard systeem middels de app laat men de gebruikers maar mooi in de kou staan. Ik wil iedereen waarschuwen om dus geen product als HomeWizard of Link te kopen want eenmaal verkocht weet je niet hoe lang men dit product blijft ondersteunen via een app. Het lijkt mij bij het kopen van een beveiligingssysteem niet wenselijk dat je niet weet hoe lang je beveiliging nog via een app beschikbaar is voor de gebruiker. Voor de overgang van HomeWizard naar Link kan je zelf betalen. Eerst heb je een HomeWizard systeem aangeschaft, voor mij in 2017 en in 2020 wordt het al niet meer ondersteund. Hoe lang wordt Link ondersteund?? Pas op klanten en wees gewaarschuwd …. ik zit hier maar mee en heb hier niet om gevraagd …

Duidelijke service termijnen voor HomeWizzard. Voor bestaande gebruikers een bijna kosteloze omzetting naar Link als men dit wenst.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar HomeWizard B.V over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door HomeWizard B.V in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat HomeWizard B.V een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HomeWizard B.V

Heeft op 18 maart 2020 om 09:06 geantwoord

Beste heer Hutschemaekers,

Bedankt voor je bericht. Voor alle duidelijkheid, wij stoppen enkel met het onderhoud en support van de oorspronkelijke HomeWizard, verkocht vanaf 2011.

Na 9 jaar van ondersteuning zien we dat de HomeWizard hardware niet meer kan voldoen aan de eisen van de huidige markt. De HomeWizard (2011) is simpelweg niet uitgerust met de nodige capaciteit om mee te kunnen met de moderne eisen (veiligheid) van een smarthome anno 2020.
Veel vroege smarthome apparatuur had geen beveiliging, hierdoor communiceert de HomeWizard vrij simpel met deze apparatuur. Tegenwoordig wordt beveiliging steeds belangrijker voor smarthome en is het noodzakelijk dat alle communicatie op een veilige manier word afgehandeld tussen de apparaten. Hier is moderne hardware voor nodig.

Om deze reden hebben wij de Link ontwikkeld, een apparaat dat mee kan met deze eisen (versleutelde data, oAuth authenticatie, twee-weg communicatie).

Zoals reeds eerder vermeldt, zal er na 1 mei niets veranderen in het gebruik met betrekking tot de HomeWizard, je kunt deze dus nu gewoon nog gebruiken zoals je dit gewend bent. Wij kunnen echter niet garanderen dat de app bij toekomstige updates van uw telefoon volledig functioneel blijft.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.

HomeWizard

Heeft op 18 maart 2020 om 15:17 geantwoord

Dit is een uitleg over het hoe en waarom. Ik heb in 2017 een duur alarmsysteem gekocht. Het onderhoud word te duur en dan zeggen ze helaas maar koop bij ons maar een link systeem. In 2017 is al gestopt met het produceren van home wizard systemen. Deze worden dan fijn doorverkocht en nu dit.... Klanten in de kou laten staan zonder oplossing...

Alle klachten die gemeld zijn door barthut