Klacht: Niet mee mogen reizen ivm studentenreisproduct op feestdag

op 05 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste heer/mevrouw,

Vanmorgen wilde ik om 09.24 de bus (156) vanuit de scheidingsweg in schijndel richting Eindhoven nemen. In deze bus was een buschauffeur aanwezig en daarbij nog een man van Arriva. Toen ik had ingecheckt, wat gewoon lukte, werkt in aangesproken door de man van Arriva die naast de buschauffeur stond. Hij vertelde mij dat ik niet mee kon reizen ivm mijn studentenreisproduct aangezien het vandaag (05-05-2017) Bevrijdingsdag is. Aangezien ik een saldo op mijn ov had staan van ongeveer €5,00 begreep ik niet wat het probleem kon zijn. Deze lijn (156) schrijft gewoon geld van je saldo af en dan kan het soms zijn dat het bedrag wat je ziet als je incheckt in de min staan. In dit geval stond er €-1.80. De man vertelde mij dat is hierdoor een dagkaartje mocht kopen. Ik vertelde hem dat ik geen geld bij mij had. Hierop zei hij tegen mij dat ik pech had, geld moest gaan halen en de volgende bus maar moest nemen. Ik ben toen uitgestapt, een half uur in de kou gewacht op de volgende bus, waar ik vervolgens gewoon mocht in stappen om in te checken en mee te reizen. Er werd mij niks verteld over dat ik niet mee zou mogen reizen omdat ik een studenten ov heb.

Ik vond het onterecht van hem! Ik had gewoon genoeg geld op mijn ov staan! Ik hoef verder niks terug hiervoor, ik wilde dit alleen even laten weten omdat ik vind dat dit niet kan. Stel ik had een belangrijke afspraak gehad was ik hiervoor niet optijd geweest..

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 mei 2017 om 11:06 geantwoord

Beste Reniappelhof,

Uit jouw reactie begrijp ik dat je niet mee mocht met de bus omdat jouw kaart in de min kwam te staan op het moment van inchecken.

Dit zou geen reden mogen zijn om je te weigeren in de bus. Het klopt dat je vandaag niet kan reizen met een week ov (tenminste niet gratis) je reist vandaag met korting. Of je in de min kom te staan maakt dan verder ook niet uit aangezien dit voor Arriva geen gevolgen heeft.

Het was dan ook onterecht om je te weigeren en wij zullen daarom dit bericht ook doorzetten naar de regio waar dit verder besproken en afgehandeld word met betreffende chauffeur.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijk groet,
^SH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Reniappelhof