Klacht: Niet leveren wat is afgesproken, verkeerde onderdelen naleveren, niet terugbellen.

op 09 november 2015 over Meubella in de categorie Meubelwinkels

In augustus heb ik bij Meubella twee vitrinekasten van Furious en twee Basura tv meubels in de winkel gekocht.
Ik werd gemaild dat ik het bedrag moest betalen en dat mijn meubels dan geleverd zouden worden. Even later werd ik gebeld dat er een fout was gemaakt. Er was maar één vitrinekast en maar één tv meubel. Ik heb toen aangegeven dat ik van beide twee had besteld.

Na weer weken te hebben gewacht ontving een bevestiging per mail dat mijn meubels geleverd konden worden op 14-09-2015.

Op de afgesproken datum zijn de meubels bezorgd. Helaas waren beide dozen doorweekt. Volgens de bezorger kwam dit doordat hij bloemen aan het bezorgen was. Dit heb ik telefonisch doorgegeven aan ene Dasy. Ik moest controleren of er niks beschadigd was.

Bij het in elkaar zetten van de meubels bleek dat er een aantal beschadigingen op zaten en dat er bepaalde onderdelen ontbraken.
Zo rustte de kastdeur op de grond en waren de poten van de kast te laag.
Al deze punten heb ik met Meubella proberen te bespreken. In eerste instantie reageerde zij nog, hiervan is nu geen sprake meer..

Er werden diverse keren afspraken gemaakt om de beschadigde onderdelen en de ontbrekende onderdelen te bezorgen, maar deze werden telkens niet nagekomen door Meubella. Ik heb zelfs twee dagen verlof opgenomen om thuis te kunnen zijn tijdens de levering. Tevens heb ik andere mensen gevraagd om in mijn huis te wachten op de levering.
De afspraken werden van te voren niet afgezegd.

Na meerdere keren te hebben gesproken met Meubella en iedere keer andere werknemers te spreken, kreeg ik Sander te spreken. Zijn functie noemde hij niet. Hij had alle communicatie bekeken en vond het erg vervelend hoe het was gelopen. Hij beloofde dat het opgelost zou worden en had het zelfs over een compensatie. Ik heb aangegeven dat ik hier helemaal niet op uit was, maar dat ik het zat was om in de troep te zitten. Mijn woonkamer stond vol met dozen en meubels die half in elkaar stonden.
Helaas bleef het weer bij beloftes.. Ik heb weer meerdere keren contact gezocht met Meubella. Na een tijdje kreeg ik Randy aan de telefoon. Hij zei dat hij een hogere functie had dan Sander en dat hij het verder op zou lossen. Dit is tot op heden nog steeds niet gebeurd want Randy ging op vakantie. Ik werd wederom geholpen door Sander. Ik belde op 07-11-2015 en vroeg naar Sander. Ene Tessa vertelde dat hij aan het werk was in de winkel. Hij zou mij later die dag terugbellen.
Toen ik om 15.30 nog niet terug was gebeld heb ik nogmaals teruggebeld. Toen kreeg ik te horen dat hij de terugbelverzoeken zou verwerken na sluitingstijd. Tot op heden heb ik nog steeds niks gehoord en heb ik vandaag(09-11-2015) gebeld. Tot mijn verbazing is nu Sander op vakantie….. Ik ben het nu echt zat en vind het schandalig dat je als klant zo behandeld wordt.. Ik wil nog steeds graag mijn spullen, zo niet ben ik nu toch wel in staat de Geschillencommissie in te schakelen na juridisch advies. Hopelijk komen we er op een andere manier uit..

Ik zou graag mijn kasten nu eindelijk compleet hebben zoals ik ze in de winkel heb gezien. Tevens wens ik gecompenseerd te worden voor de vrije dagen die ik zinloos heb moeten opnemen en de telefonische kosten.
Ik vind het erg vervelend dat het zo ver heeft moeten komen, maar vind dat ik nu wel genoeg geduld heb gehad.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Meubella over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Meubella in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Meubella een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Meubella

Heeft op 05 augustus 2016 om 10:54 geantwoord

De benodigde onderdelen zijn inmiddels verzonden naar de klant. Klant heeft tevens een compensatie gekregen voor het ontstane ongemak. De klacht is nu in zijn geheel opgelost en de klant kan het product gebruiken. We wensen de klant nog veel plezier met de bestelling toe en hopen dat de klant helemaal tevreden is met het product.

Alle klachten die gemeld zijn door N.T. Ooft