Klacht: NIET KLANTVRIENDELIJK !!! GEEN SERVICE

op 06 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Om 08:23 wilde ik de bus LIJN 80 VENLO nemen.
Normaal fiets ik naar het werk en vandaag wilde ik de bus nemen, omdat het regende.

Ik stapte in en vroeg de buschaffeur om een dagkaartje ik moet heen en terug en dat is dan goedkoper. De chauffeur gaf aan € 8,50.
Ik gaf meteen aan dat dat wel duur is en de chaffeur zei ja is voor 09:00 uur. Ik wist dit niet, normaal fiets ik.

Ik gaf de chauffeur aan of ik dan een enkel kaartje kon krijgen.
De chauffeur weigerde en gaf aan dat hij dit niet ging doen. En dat ik het dagkaartje MOEST nemen, omdat ik dit eenmaal had gevraagd.
Ik zei dat ik dit duur vond en hem netjes vraag of ik een enkel kaartje kon krijgen.
Chauffeur bleef maar meerdere keren HERHALEN ”En wie betaald dit kaartje dan”?? steeds als ik normaal wilde praten en tot een oplossing wilde komen kreeg ik als antwoord ”JA IK MOET DIT KAARTJE NU BETALEN” Ik zei meneer dat ik het begreep en bood ook een oplossing aan (JA IK KWAM MET EEN OPLOSSING) om de helft van het kaartje te betalen en dan hoefde ik de dagkaart niet te hebben.
ANTWOORD VAN CHAUFFEUR: In de winkel koop je toch ook geen heel brood en reken je af voor de helft !! WAUWWWWWWWW ik was in shock-verbaasd- dat ik zelf met een idee kwam en word je zo behandeld.

Meerdere mensen in de bus snapte ook niet wat het probleem van de chaffeur was.
Sercive verlenen was Dagkaartje omruilen naar enkele rit.
Maar goed wat de chauffeur ook al meerdere keren aan gaf is dat hij dit kaartje niet meer kwijt kon en dat was dus nu mijn schuld.
Ik mocht uitstappen of de chaffeur reed niet door.
Uiteindelijk ben ik uitgestapt en waarom ?
Door alle mensen die in de bus zitten en op tijd op hun werk moeten komen.Helaas ben ik zelf te laat gekomen op het werk en heb ik mezelf aan de kant gezet, terwijl de oplossing was om enkel kaartje te geven.
Ik weet dat ik een dagkaart had gevraagd en dit klopt helemaal,maar dit is geen service.

Ik ben gewoon teleurgesteld dat dit tegenwoordig service is.
We zijn allemaal mensen en een foutje maken kan gebeuren.
Ik ben uitgestapt en naar een andere chauffeur gelopen en het verhaal verteld en ik kreeg als antwoord ( van de aardige chauffeur) ”nouu mevrouw hij had het kaartje gewoon kunnen declareren”

Heel Jammer dit van Arriva…of nee niet Arriva maar de onaardige chauffeur.

Graag hoor ik van Arriva zelf wat zij als oplossing zien.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Dana, Ik begrijp heel goed dat je niet te spreken bent over de manier van handelen van één van onze chauffeurs. Ik durf je zo niet te zeggen wat de werkwijze is en of het klopt wat de volgende chauffeur gezegd heeft. Om je van de juiste antwoorden en gepaste oplossing te voorzien ga ik je bericht doorsturen naar de regio met de vraag dit nader te onderzoeken en te bespreken met de chauffeur. Kun je voor de zekerheid nog even vertellen waar in Venlo je precies om 08:23 wilde opstappen en welke richting je uit wilde? Alvast bedankt voor je reactie. Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Dana_

2 maanden geleden - Hallo Super bedankt voor jullie snelle reactie. Het was lijn 80 richting Deurne via Venray. Ja de tweede chauffeur heeft dit duidelijk gezegd dat het geen probleem is en dat het gedeclareerd kon worden als er een fout word gemaakt. Je zou kunnen denken dat dit wel dagelijks zou kunnen gebeuren. Wat mij dan verbaasd is, wie heeft dat kaartje nu dan moeten betalen? De chauffeur zelf? Ik zou daar graag een antwoord op willen.want als hij er niet voor hoeft te betalen, waarom nam hij me niet mee? En als hij wel voor moet betalen dan had het uiteindelijk toch niet uitgemaakt of ik nou wel of niet mee kon gaan. Vreemde zaak zou ik zeggen en afhandeling van de chauffeur. Ik ben wel veelste laat op het werk aangekomen. Ik wil heel graag een Antwoord en eventuele oplossing/tegemoetkoming. Dank je !

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Dana, Dankjewel voor de aanvullende informatie. Ik stuur je bericht door naar de teammanager en kom nog bij je terug met een terugkoppeling en oplossing zodra dit uitgezocht is. Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 26 juli 2017 om 15:56 geantwoord

Beste Dana,

Allereerst excuus voor de late terugkoppeling, i.v.m. vakanties nam dit meer tijd in beslag. Wat betreft de werkwijze voor de chauffeurs;

De chauffeur had het onderhavige vervoersbewijs gewoon moeten omruilen voor een enkeltje. Dat ingenomen vervoersbewijs had hij bij de teamleider kunnen inleveren en had daar een ongestempeld exemplaar voor terug gekregen.

We betreuren het dan ook dat dit zo gelopen is. Indien je het nog niet gedaan had mag je voor het kaartje een restitutie verzoek indienen en daarbij verwijzen naar deze klacht. Het verzoek kan via dit formulier ingediend worden:

Wij vinden het bijzonder vervelend dat de dienstverlening van onze organisatie niet naar verwachting is verlopen en bieden je hiervoor onze welgemeende excuses aan.

^SH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Dana_