Klacht: Niet ingeleverd

op 16 augustus 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Vorig jaar ben ik gezakt voor mijn HAVO diploma en heb besloten om mijn HAVO af te maken op de VAVO. (Deeltijd) op mijn oude school moest ik altijd de boeken op school ophalen en op school inleveren, maar zonder dat ik ervan op de hoogte was kreeg ik dit jaar via mijn oude school de boeken thuisgestuurd via van dijk. (Ik ben uitgeleend door mijn oude school aan de VAVO, omdat ik onder de 18 jaar was toen ik aan de VAVO begon). Nadat ik examen heb gedaan, kon mijn nieuwe school waarop ik de VAVO doe mij niet vertellen wat ik met de boeken moest doen. Van dijk geeft aan dat ze mij een mail gestuurd zouden hebben dat ik de boeken had meoten inleveren en of opsturen naar van dijk. Echter heb ik deze mail nooit gehad! Ik heb 10-08-16 ineens een e-mail ontvangen waarin staat dat ik €435,- moet betalen omdat ik de boeken niet heb ingeleverd! Er is mij nooit duidelijk gemaakt dat ik de boeken terug had moeten sturen en van dijk heeft mij hier niet over op de hoogte gebracht. Zelf ben ik topsporter en ben ik na school al meteen begonnen met het spelen van verre toernooien en dus bijna niet thuis geweest. Ik vind het belachelijk dat ik nergens van op de hoogte ben gebracht en dat ik nu ineens €435,- moet betalen en dat ik de boeken nu niet meer op mag sturen! Ik heb ze hier namelijk allemaal compleet netjes en verzorgd klaarliggen om terug te brengen en of versturen. Als ik op de hoogte was gebracht wat ik ermee had moeten doen, was dit namelijk allang gebeurd!

Als ik de boeken gewoon op kan sturen en de factuur komt te vervallen

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 17 augustus 2016 om 09:51 geantwoord

Goedemorgen Jamie,

Wat vervelend om te lezen dat je een schadefactuur hebt ontvangen. Huurboeken huur je voor 1 schooljaar en zal dus aan het eind van het schooljaar weer ingeleverd moeten worden. Eén van de redenen hiervoor is dat de school zou kunnen besluiten om of een nieuwe druk te gebruiken, of een compleet andere methode.

Er zijn ook een aantal mails gestuurd met dat je de boeken moet inleveren. Deze zijn gestuurd naar fam.jillissen@casema.nl. Op 22-6, 11-7 en 19-7 zijn deze mails gestuurd. Ondanks dat we de mails hebben gestuurd, zijn de boeken niet ingeleverd. Daarom is er een schadefactuur gestuurd.

Wat we kunnen aanbieden is dat we een 50/50 regeling kunnen treffen. Dit betekend dat als je jouw boeken vandaag nog opstuurt, dat we de helft van het schadefactuur crediteren.

Graag vernemen we of je hiermee akkoord gaat.

Van Dijk Educatie

Heeft op 17 augustus 2016 om 16:17 geantwoord

Ik wil u ten eerste in ieder geval bedanken voor Uw snelle antwoord. Alleen is het grootste probleem dat ik alle 3 die mails nooit heb ontvangen... Alle \"zakelijke\" info etc word geregeld via een ander email adress en niet via deze mail. Ik heb gisteren meteen alles gecheckt of ik misschien een of meerdere mails overzien heb, maar ik heb niets ontvangen.. Zouden jullie deze mails misschien opnieuw kunnen sturen zodat we kunnen zien waar het evt fout is gegaan? Ik vind het echt een hele vervelende situatie, maar hoop dat u zich ook kunt verplaatsen in mijn situatie.. De boeken liggen sinds de laatste schooldag al netjes klaar om ingeleverd te worden, alleen heb ik echt nooit iets ontvangen waardoor mij duidelijk werd waar ik ze in kon leveren en heb ik ook vanuit school geen Info gehad wat ik met de boeken moest doen.. Ik ben blij dat jullie in ieder geval met een oplossing zijn gekomen, maar hoop toch dat we nog tot een andere oplossing kunnen komen. Vandaag werk ik tot laat dus ik zal de boeken morgenochtend vroeg meteen opsturen.

Ik hoop nog iets van u te horen.
Alvast bedankt

Bericht van Van Dijk Educatie

9 maanden geleden - Beste Jamie, Bedankt voor je bericht. We begrijpen je reactie volkomen, maar we kunnen helaas alleen maar melden dat het e-mailadres 'fam.jillissen@casema.nl' het mailadres is welke je zelf hebt ingevuld op je account. Dit is ook het enige mailadres welke wij van je hebben. Je geeft aan dat je boeken al klaar liggen sinds de laatste schooldag en dat je afwachtend bent geweest totdat je informatie van ons hebt ontvangen. Zoals er al is aangegeven, zijn er verschillende e-mails naar je gestuurd, waarvan de laatste herinnering op 19 juli 2016 is gestuurd. Deze is naar hetzelfde e-mailadres gegaan waarop je jouw schadefactuur hebt ontvangen op 11 augustus. We kunnen je natuurlijk alle gestuurde e-mails nogmaals opsturen als je daar behoefte aan hebt, maar we vinden het wel vreemd dat je de laatste wel hebt ontvangen en de e-mails van 22 juni 2016, 11 juli 2016 en 19 juli 2016 niet. Ik zou je inderdaad willen adviseren om de boeken alsnog zo snel mogelijk op te sturen, maar we kunnen helaas niet van deze regeling afwijken. Excuses voor het ongemak! Met vriendelijke groet, Van Dijk Educatie

Alle klachten die gemeld zijn door Jamiejillissen