Klacht: Niet hier kopen!

op 10 september 2018 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

In april een E-bike gekocht van het merk Cortina. Compleet servicepakket à € 150,- erbij gekocht voor extra service. Al in juli gaat de fiets kapot (elektra werkt niet meer). Vervolgens hebben we de fiets naar een servicepunt van fietsenwinkel.nl gebracht te reparatie.

Het servicepunt zij dat we zelf moeten betalen, waarop we direct contact op hebben genomen met de klantenservice van fietsenwinkel.nl. Die heeft ons doorverwezen naar een ander ‘gespecialiseerd’ servicepunt en we hebben de fiets daar gebracht. De volgende dag kregen we een sms dat de fiets was gerepareerd. Ben fiets gaan ophalen, maar deze bleek helemaal niet te zijn gerepareerd. Het servicepunt meldde mij dat zij slechts een servicebeurt hebben uitgevoerd, maar geen reparaties kunnen verrichten aan een e-bike.

Daarop heb ik opnieuw contact opgenomen met fietsenwinkel.nl. De medewerker vertelde mij dat ik andere servicepunten moest bellen om te kijken of zij mij verder konden helpen. Ik heb toen uitgelegd dat dit de taak is van fietsenwinkel.nl en van mij niet kan worden verwacht dat ik met een kapotte e-bike gaat ons zouden om een ondeugdelijke fiets te herstellen. Ook heb ik de medewerker gevraagd om een leenfiets ter beschikking te stellen gedurende de herstelperiode, aangezien het herstel minstens drie weken zou duren door vakantiedrukte. De medewerker zei dat hij mij niet verder kon helpen en ik moest het maar zelf uitzoeken.

Vervolgens heb ik fietsenwinkel.nl gemaild, de situatie uitgelegd en gesommeerd om mijn fiets te herstellen, bij gebreken waarvan ik de koopovereenkomst ontbind. Daarna heb ik een aantal keren onvriendelijke medewerker aan de lijn gehad van fietsenwinkel.nl. Hij vond dat ik moeilijk doe. Na diverse telefoongesprekken en e-mails heeft fietsenwinkel.nl aangeboden om een leenfiets te geven als ik € 5 per dag zou betalen. Ik heb dat geweigerd, omdat fietsenwinkel.nl niet kon aangeven hoe lang de reparatie zou duren en ik geen zin had om voor onbepaalde tijd voor een leenfiets te moeten betalen (daargelaten dat dit juridisch ook niet klopt). Uiteindelijk heb ik afgezien van de leenfiets en ingestemd met herstel, onder de voorwaarde dat fietsenwinkel.nl mijn fiets binnen ruim een week zou repareren, bij gebreken waarvan ik de volledige koopprijs terugvorder.

Inmiddels zijn we bijna drie weken verder en kan niemand mij vertellen of de fiets al is gerepareerd.

Aangezien de E-bike noodzakelijk is om naar werk te gaan, heb ik ondertussen alsnog een e-bike moeten huren bij een derde.

Vanwege de uitermate slechte service en communicatie, wil ik mijn geld terug. Ik wil niets meer te maken hebben met fietsenwinkel.nl. Er zit al ontzettend veel tijd en energie in en ik heb totaal geen vertrouwen meer in dit bedrijf.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fietsenwinkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fietsenwinkel

Heeft op 10 september 2018 om 14:05 geantwoord

Beste Huard,

Hartelijk bedankt het delen van uw klacht.

Ik vind het erg jammer dat uw fiets nog niet is gerepareerd en dat u zich niet geholpen voelt.
Zojuist heb ik u proberen te bellen om een oplossing aan te reiken, zou u hiervoor willen terugbellen zodra de gelegenheid zich voordoet?

Ik heb de reparatie voor u bespoedigd, hij zal vandaag nog worden nagekeken en waar mogelijk direct gerepareerd.
Omdat de fiets 4,5 maanden oud is kunnen wij deze niet zomaar terugnemen en willen wij de reparatie graag afwachten.

Met vriendelijke groeten,
Christiaan - Fietsenwinkel.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Huard