Klacht: Niet gunnen veiling i.v.m. laag opgebracht bod

op 10 oktober 2016 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

5694-245
8 stuks Luxform koperen buiten… 09 oktober 2016 voor € 36,00

Re: Uw bieding is helaas niet gegund.
Beantwoorden|
Vandaag, 14:21
noreply@proveiling.nl

Goedendag ProVeiling,
Via de email is mij medegedeeld dat mijn hoogste bieding op één object op de Veiling van diverse goederen met zeer lage startprijzen te Nijverdal o.a. kleding, handgereedschap & partijhandel te Nijverdal niet wordt gegund. Het gaat om de kavel: 5694-245
8 stuks Luxform koperen buiten… 09 oktober 2016 voor € 36,00

Langs deze weg dien ik een bezwaar in.
In de omschrijving is geen melding gemaakt dat er een minimum prijs gehaald zou moeten worden. Als objecten die veelal goederen zijn, afkomstig uit faillissement en of beslagleggingen worden aangeboden, schept dit bij de koper duidelijke verwachtingen.
Wat voor zin heeft het dat goederen met een lage startprijs wordt aangeboden. Blijkbaar moet er gewoon een hoge prijs worden gehaald voordat er een kavel gegund wordt. Dit is misleidend.

Zeer teleurstellend voor de koper. In het onderstaande bericht wordt zelfs door ProVeiling.nl geadverteerd: Spannend voordelig! Voor wie geldt dat?
Wanneer een bod voor de consument bindend is, geldt dat ook voor de verkoper. De verkopende partij verschuilt zich onterecht achter de opdrachtgever, dat blijkt uit meerdere klachten die op internet te lezen zijn.
Niet echt klantvriendelijk.

Graag ontvangt ondergetekende een reactie binnen een week. Daarnaast zie ik een compensatieregeling tegemoet.

Mvg,
………..

Als de gewonnen kavel gegund wordt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 11 oktober 2016 om 09:03 geantwoord

Conform artikel 6 van de algemene voorwaarden is elk gedaan bod onder voorbehoud van gunning. Dit is één van de voorwaarden waarmee de klant akkoord is gegaan tijdens het registreren, en waarmee de klant elke keer akkoord gaat tijdens het uitbrengen van een bieding.

De gunning wordt uitgesproken door een derde partij (curator/opdrachtgever). De reden van het niet gunnen kan zeer uiteenlopend zijn, van een minimum bod dat niet behaald wordt tot een kavel die niet meer uitgeleverd kan worden doordat deze niet meer in de staat is zoals deze aangeboden werd. Hetgeen wat beweerd wordt in deze klacht, namelijk dat er een bepaalde prijs niet is behaald, hoeft hier dan ook niet van toepassing te zijn.

Daar wij in deze conform de algemene voorwaarden handelen, moeten wij deze klacht als niet gegrond beschouwen.

Alle klachten die gemeld zijn door fs.buist