Klacht: Niet geleverd wat ik besteld had

op 23 mei 2016 over 2de kans witgoed in de categorie Electronica Winkels - lokaal

Bij 2e kans witgoed een rvs Bosch vaatwasser besteld en een rvs Bosch koel/vriescombinatie met naar links draaiende deur, die ik op hun site gezien had. Dat was geen probleem, prijs afgesproken, incl bezorgen, ik kreeg 9mnd garantie en werd 19 mei s avonds geleverd. Zij zouden 2 vaatwassers en een koel/vriescombinatie meenemen. Ik werd netjes een half uur van te voren gebeld dat ze er aan kwamen. Het bleek wel dat ik zelf moest helpen sjouwen, maar vooruit.
Vaatwasser en koel/vriescombinatie werden binnengebracht en tot mijn verbazing was het een rvs Miele vaatwasser en een LG koel/vriescombinatie. Verbaasd reageerde ik dat ik dit niet besteld had.
Nou…ik moest niet zeuren, want die Miele vaatwasser was veel beter en de LG koel/vriescombinatie was splinter nieuw.en ik kreeg 2 jaar garantie. Alles zat nog in doorzichtig folie gewikkeld, dus kon het ook niet echt goed bekijken en de bezorg meneer had nogal haast. Ik gaf nog aan dat ik het toch wel heel vreemd vond dat je iets heel anders krijgt dan je besteld, maar dan moest ik morgen maar bellen naar de zaak.
Dus toch maar netjes betaald en dacht, nou ja, ik kijk wel dan. Als deze ook netjes zijn en het goed doen, moet het maar.
Alles uitgepakt. Vaatwasser zag er netjes uit, dus vond ik geen probleem. De koel/vriescombinatie echter zat onder de deuken /putten en krassen. De zijkanten waren grijs (ipv rvs) dus alleen de deuren waren rvs. De bovenplaat ontbrak, de stelpootjes ontbraken, waardoor die aan de voorkant alleen op schroeven stond, hetgeen bij verplaatsen krassen op de vloer maakt. Tevens helt die hierdoor naar voren, waardoor de deur van de vriezer niet helemaal open kan, en je de lades dus niet uit kan schuiven. En de deur is naar rechts draaiend, hetgeen uitermate onhandig is in mijn keuken. Dus de vlgd dag gebeld en gezegd dat dit niet is wat ik besteld had en dat ik deze niet hoefde, om bovenstaande redenen. “Nou….ik moest blij zijn met deze mooie nieuwe koelkast. De Bosch die ik had besteld was al heel oud en helemaal onder de krassen en deuken”.”Nou, IK ben er niet blij mee en IK vind ‘m niet mooi en IK wil ‘m niet en dan hadden jullie dat gelijk moeten zeggen over die Bosch toen ik ‘m bestelde.”!! Dan moest ik maar even foto’s doormailen. Dit gedaan en nogmaals beschreven wat er allemaal mee was. Met als antwoord een standaard mail…Ik denk dat ik u wel kan helpen, u moet maar even bellen. Dus weer gebeld maar weer hetzelfde verhaal. Weer een mail gestuurd met weer de standaard mail als antwoord. Wederom gebeld ja dhr Elias was er mee bezig, ik moest tussen 17.00u en 18.00u maar terug bellen naar dhr Elias. Dus dit maar weer gedaan, toen werd mij op uiterst onbeschofte wijze te kennen gegeven (vlgs mij niet door dhr Elias) dat ik blij moest zijn met deze koelkast, die nieuw wel 700 euro kost (hetgeen niet zo is, nieuw is die 400 euro), dus dat ik blij mocht zijn dat ik deze zo goedkoop heb gekregen. En anders moest ik morgen maar even langs komen. Paar keer aangegeven dat dat niet mogelijk was (ik woon in Delft). Nou ja, dan hield het op. Gezegd dat ik het jammer vond dat ze zo reageerden en dat als zij het niet op gingen lossen ik dan maar andere wegen zou gaan bewandelen. Nou….dat moest ik dan maar doen. Even later werd ik terug gebeld door dhr Elias, die mij vertelde dat hij vlgd week dinsdag weer rvs koelkasten binnen kreeg en ik dan maar weer even moet bellen. Ook gaf hij nog aan dat er niks was afgesproken over een Bosch vaatwasser en Bosch koel/vriescombinatie, want hij had allen maar staan dat er een rvs vaatwasser en rvs koel/vriescombinatie geleverd zou worden. Dus uitgelegd dat ik gebeld had voor de rvs Bosch vaatwasser en rvs Bosch koel/vriescombinatie die op de site stonden en mij verteld was dat die er nog waren dus ik had aangegeven als die goed waren, ik die dan graag wilde hebben en er toen is afgesproken dat ik die dan mocht hebben voor 390 euro met 9 maanden garantie, incl bezorgkosten.
Nou ja…vlgd week dinsdag moest ik maar weer terug bellen.
Dus ik voel me eigenlijk weer afgescheept en zit dus al sinds donderdag zonder koelkast en ga dat zo te horen nog wel een tijdje zitten.

Ik vind het niet meer dan normaal dat ze gewoon leveren wat ik besteld heb.En als dat niet kan, je overlegd of het goed is dat er iets anders geleverd wordt.
Ik wil dat op korte termijn de Lg koel/vriescombinatie wordt omgeruild voor een andere goedwerkende en voor mij aanvaardbare rvs koel/vriescombinatie met naar links draaiende deuren. En ik wil dan wel graag van tevoren weten wat ik krijg.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 2de kans witgoed

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 2de kans witgoed nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Helgavanvliet