Klacht: Niet gegund

op 09 augustus 2016 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Klacht komt meerdere keren voor bij Proveiling, maar ja, niet geschoten is altijd mis: geboden op kavel (laptop) volgens mij een goede prijs, bieding ook gewonnen, en dan krijg je de volgende dag een mailtje dat het niet doorgaat omdat het niet is gegund. Zal best in de voorwaarden staan, maar ik vind het misleidend en niet kunnen.

Als de kavel alsnog wordt gegund.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 15 augustus 2016 om 12:47 geantwoord

Conform artikel 6 van de algemene voorwaarden is elk gedaan bod onder voorbehoud van gunning. Dit is één van de voorwaarden waarmee de klant akkoord is gegaan tijdens het registreren, en waarmee de klant elke keer akkoord gaat tijdens het uitbrengen van een bieding.

De gunning wordt uitgesproken door een derde partij (curator/opdrachtgever). De reden van het niet gunnen kan zeer uiteenlopend zijn, van een minimum bod dat niet behaald wordt tot een kavel die niet meer uitgeleverd kan worden doordat deze niet meer in de staat is zoals deze aangeboden werd.

Daar wij in deze conform de algemene voorwaarden handelen, moeten wij deze klacht als niet gegrond beschouwen.

Heeft op 15 augustus 2016 om 18:32 geantwoord

Als je iets presenteert als faillissement veiling schept dit bepaalde verwachtingen, ik vermoed dat het bij proveiling vaak helemaal niet om faillissement veilingen gaat, maar dat er gewoon een hoge prijs moet worden gehaald voordat er gegund wordt. En dan krijg je weer zo'n teleurstellend standaard antwoord.

Alle klachten die gemeld zijn door GeertL