Klacht: Niet functionerende internet + zorgeloos bellen (?!) service

op 23 februari 2018 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Vanwege de forse stijging (50%) van de “vast recht” kosten voor TELE 2 vaste telefonie besloten om over te stappen naar telefonie + bellen van TELE 2. Dit leek een vrij makkelijke manier om de kostenstijging van het telefonie abonnement van onze alleenstaande moeder/schoonmoeder te beperken. Het is tenslotte ‘maar’ de overstap van een vaste telefoonlijn naar een DSL lijn. Helaas blijkt dit voor TELE 2 anno 2018 toch nog erg moeilijk te zijn.

Op 5 februari is het zelfinstallatie pakket inclusief het modem voor internet light + bellen ontvangen. Op 9 februari is het modem volgens de bijgeleverde voorschriften geïnstalleerd. Helaas geen binnenkomend DSL signaal op het modem. Hiervoor telefonisch contact opgenomen met de TELE 2 klantenservice. Te woord gestaan door een medewerker van de technische support afdeling echter na 45 minuten “trial and error” zonder bevredigend resultaat. In overleg een monteur ingepland voor maandag 12 februari. Tot onze teleurstelling, na hiervoor extra verlof voor opgenomen te hebben, benaderd door TELE 2 met de mededeling dat de monteur wegens ziekte niet aanwezig kan zijn en dat de monteur service op 13 februari verricht zou worden. De volgende dag, op 13 februari, bezoek gehad van een TELE 2 monteur die het probleem blijkbaar niet heeft kunnen verhelpen. Vervolgens bij het ingaan van het nieuwe abonnement (maandag 19 feb) zelf geconcludeerd dat het nieuwe internet + (zorgeloos?) bellen abonnement inderdaad niet werkte. Op eigen initiatief vervolgens direct weer contact opgenomen met de helpdesk van TELE 2, na 20 minuten (!) geconcludeerd dat de monteur inderdaad heeft vastgesteld dat de dienst niet werkend kon worden opgeleverd. Vervolgens een afspraak gemaakt met monteur #2 (netwerkvoorziening). Detail: moeder/schoonmoeder in kwestie al sinds 19 feb telefonisch volledig onbereikbaar (vaste telefonie service inmiddels afgesloten, nieuwe service niet opgeleverd). Facturatie van vaste telefonie abonnement gaat overigens wel gewoon door.

De netwerkvoorzieningsmonteur (20-02) heeft geconcludeerd dat het probleem toch bij TELE 2 ligt. Hiervoor opnieuw een monteur aangevraagd (na zelf ma/di/wo gebeld te hebben naar de TELE 2 servicedesk) nog steeds geen afspraak kunnen plannen, het feit dat moeder/schoonmoeder Inmiddels al meer als 5 dagen volledig onbereikbaar is (zelfs op haar verjaardag, 21 februari) is voor TELE 2 blijkbaar geen reden voor tot het plannen van een urgent monteur bezoek.

Als de service naar behoren werkt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Meummelen