Klacht: niet correct en snel genoeg geholpen vanwege ernstige gebreken volkswagen.

op 15 juli 2017 over Volkswagen in de categorie Automerken

ik heb een volkswagen golf diesel tdi van 2009. Sinds eind juni heb ik met gas geven een hoge toon en een ratelend geluid. Omdat de auto voor de rest goed reed en ik toch een grote beurt, Longlife en distributieriem wilde laten doen nam ik kontakt op met mijn auto dealer Zijm Duiven. Die hadden pas 24 juli een plek vrij om mijn auto na te kijken. Ze wilde wel eerder naar het geluid luisteren. Maar omdat ik veel kilometers rij in de week vond ik het allemaal te lang duren. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij Autohaas in Zutphen. Daar kon ik maandag 3 juli terecht. Ik was blij want het geluid werd erger bij gas geven en ik vond het niet prettig om de auto te blijven rijden. Een monteur is met mij een proefritje wezen maken vanwege dat geluid. Op maandag middag werd ik gebeld en Autohaas vertelde mij dat het spruitstuk van de auto waarschijnlijk kapot was vanwege dat geluid. En er was een achterveer gebroken en zij vroegen of alles gerepareerd mocht worden. Alles bij elkaar ging ongeveer 3000,- euro kosten. Natuurlijk kon dat allemaal gerepareerd worden want ik moet een goede en betrouwbare auto hebben. Het zou allemaal wel langer duren dan 1 dag en op dinsdag 4 juli werd ik in de middag gebeld dat de auto klaar stond. Ik blij dat de auto weer gereed was. Mijn man reed met zijn auto mee om mij naar autoHaas te Zutphen te brengen. Wij wonen nml. in Velp. Daar aangekomen wilde ik betalen maar de receptioniste vertelde dat het spruitstuk niet was vervangen/gerepareerd. Het hoge geluid en gekraak was dus nog aanwezig. Ik was zeeer verbaasd en werd boos. De auto zou gerepareerd zijn!! Ach ik kon gewoon met de auto rijden tot hij gemaakt zou zijn. Ze boden mij wel vervangend vervoer aan maar daar had ik niets aan. Elke dag 20 euro betalen terwijl ze pas voor een volgende reparatie 2 weken later een plek hadden om te repareren. Ik rij elke dag 200 kilometer en dat met een benzine auto! Dat gaat kapitalen kosten. Daar was ik het niet mee eens en betaalde 1514 euro voor de beurt, distributie riem, enz. Gelijk doorgereden naar mijn eigen dealer Zijm Duiven. Daar gekomen alles verteld wat mij was overkomen bij Auto Haas Zutphen. Ik was zo boos dat ik nergens gehoord werd over mijn klacht met dat hoge geluid en dat het niet gerepareerd kon worden in een korte tijd. Afgelopen maandag 10 juli is er een monteur van Zijm Duiven meegereden om te luisteren. Later reed hij er zelf even in en keek de auto na in de werkplaats. Inderdaad het spruitstuk zal defect zijn en nog een of ander klepje. De ophanging van de motor was ook niet zo goed. Dat was nieuw voor mij. Maar goed eerst het spruitstuk. De auto begon ook wat te stinken naar diesel. Daar was ik zelf al achter gekomen. Ik kon de auto wel meenemen en zou gebeld worden voor een afspraak om de auto te repareren en de eventuele kosten. Er werd later afgesproken dat de auto 9 augustus?????? gerepareerd werd De kosten: ze hoopten dat ze onder de 1400,- euro zouden blijven. Eerder hadden ze geen tijd. Ik ging daarmee maar akkoord omdat ik toch de originele volkswagen onderdelen wil hebben. Afgelopen week werd het geluid steeds erger en de auto begint steeds meer te stinken. Maar goed het kon immers geen kwaad, het spruitstuk was toch al kapot. Zaterdag 15 juli had ik boodschappen gedaan. De achterklep viel niet in het slot. Conclusie slot achterklep kapot. Maar omdat het lampje bleef branden even naar Zijm Duiven gereden. Daar waren alleen maar verkopers aanwezig en geen monteurs. De verkoper vertelde mij dat ik de mobiliteit hulp moest bellen. Dit heb ik gedaan. Ik zou gebeld worden door een monteur. De monteur belde mij op en vroeg of ik naar hem wilde komen omdat zij toch in dezelfde woonplaats woonden. Dat vond ik geen probleem. Ik heb naar deze Marco ?? gegaan in de Rijnstraat te Velp. Deze vriendelijke monteur vertelde mij dat hij bij Zijm Arnhem Zuid werkte. Hij haalde het lampje van de achterklep eruit omdat die anders de accu van de auto zou leeg trekken. Hij vroeg of ik de volkswagen in onderhoud had en ik vertelde hem het bovenstaande verhaal. Hij vond dat de auto erg stonk naar de diesel vandaar zijn vraag. Maandag gaat de auto weer terug naar Zijm Duiven om het slot van de achterklep te repareren. Ik wil niet meer met de auto rijden omdat hij zo ontzettend stinkt en zoveel kabaal maakt.
Waarom kan een auto niet sneller in reparatie en moet het zolang duren voordat er een monteur beschikbaar is.

zo snel mogelijk auto repareren!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkswagen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkswagen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ans Reurink