Klacht: Niet betalen beloofde korting: Gamma stelt zich boven de wet !

op 16 oktober 2016 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

In juni dit jaar 3 binnendeuren met bijbehorend deurbeslag besteld. Omdat het bestelproces via de website tijdens de actieperiode destijds niet wilde lukken, beloofde de klantenservice de betreffende korting achteraf terug te storten op mijn rekening zodra ik de bestelling geplaatst zou hebben. Onder deze voorwaarde de bestelling geplaatst. Na meerdere mails over het uitblijven van de terugbetaling werd mij verzekerd dat het bedrag alsnog uiterlijk eind juli op mijn rekening zou staan.
Nadat betaling opnieuw uitbleef bleek dat Gamma zich het recht toeeigende om de terugbetaling uit te stellen tot na levering van een vervangende deur (de eerste levering bleek een beschadigde deur te bevatten).
Onbegrijpelijk, omdat terugbetaling van een teveel betaald bedrag en garantie twee volstrekt los van elkaar staande zaken zijn.
Na Gamma duidelijk gemaakt te hebben dat er sprake was van onverschuldigde betaling en zij dus geen enkel recht had om dit geld vast te houden kwam men uiteindelijk met de smoes dat hun procedures nu eenmaal zo waren.
Sindsdien reageert Gamma niet meer op mails.
Inmiddels alweer 5 weken verder, waarbij eindelijk een onbeschadigde deur is geleverd (nadat ook de tweede maal een deur beschadigd bleek).
Nu deze garantiekwestie eindelijk is opgelost (4 maanden !) heb ik nog steeds mijn geld niet ! Ook mails worden niet meer beantwoord.
Dit is werkelijk te gek voor woorden. Gamma heeft ronduit lak aan haar klanten en denkt dat zij buiten wettelijke regels om haar eigen regels op kan stellen.

Voor mijzelf:
Op zich had Gamma het geld binnen 2 weken na mijn bestelling al overgemaakt moeten hebben. Er was immers sprake van onverschuldigde betaling mijnerzijds.
Daar ik al 4 maanden op mijn geld wacht, zou het Gamma sieren als zij per direct het verschuldigde bedrag overmaakt. Een extra tegemoetkoming voor de schade die ik hierdoor heb geleden zou op zijn minst passend zijn.
Voor de toekomst en andere klanten:
Meer handelen in het klantbelang, zonder allerhande vergezochte excuses over zogenaamde en plotseling bestaande procedures (die zij zelf niet eens goed uit weet te leggen). Er zorg voor dragen dat de klant niet de dupe is van de gemakzucht van het bedrijf c.q. de klantenservice.
Algemeen: dat Gamma gewoonweg haar beloftes nakomt zonder overbodig en ingewikkeld gedoe.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gamma

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gamma nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KlantJuni2016