Klacht: Niet besteld, toch ontvangen, geretourneerd en incasso

op 12 mei 2016 over Luxstyle.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Ik heb in 2015 op de website gekeken van Luxstyle en vond een product interessant en doorgeklikt voor informatie. Toen ik zag dat de verzendkosten min. 30% van de productkosten ben ik niet verder gegaan met het invullen van een betaalmiddel (creditcard oid) en de webpagina uit geklikt. Een paar uur later krijg ik een bevestiging van order. Daarop heb ik gereageerd met de melding dat ik niets besteld had. Men meldde toen dat het een fait accompli was (terwijl ik niet “ja, ik bestel” of iets dergelijks heb gemeld) en dat ik het maar moest terugzenden. Dat heb ik per retour, ongeopend, ongefrankeerd gedaan. Luxstyle zegt daarna niet retour te hebben ontvangen – ik had een prodcedure moeten doorlopen – en ik blijf erbij dat ik niets besteld heb. Na veel mailverkeer (met levering van bewijs van onjuist handelen van Luxstyle) heb ik gezegd het contact te verbreken en dat ook gedaan (niet meer gereageerd op de zoveelste maning). Nu – een paar maanden later – komt Direct Pay Services B.V. met de melding van incasso op naam van Luxstyle die onterecht is. Toch te gek dat ik met al dat werk wordt opgezadeld terwijl luxstyle zich niet houdt aan de EU wetgeving t.a.v. internet verkopen.

Als de incasso wordt ingetrokken en ik van blaam gezuiverd. Een verontschuldiging van Luxstyle zou ook passen.
Als Luxstyle beseft dat een dergelijke manier van marketing etisch niet verantwoord is en ermee ophoudt.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Luxstyle.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Luxstyle.nl nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Ytnan

6 maanden geleden - Het incasssobureau heeft zich intussen teruggetrokken, wachtende de reactie van Luxstyle. Flauwekul natuurlijk, want die bedrijven zitten allemaal in hetzelfde gebouw.

Alle klachten die gemeld zijn door Ytnan