Klacht: NHA opleiding Marketing & PR bijzonder ouderwets

op 28 juni 2016 over NHA in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik vind de kursus NHA Marketing en PR & Voorlichting bijzonder ouderwets.

Ik heb een eigen bedrijf en wilde meer weten over (moderne) marketing.
Ik ben afgelopen maart de opleiding begonnen, de kursus begon eenvoudig, huiswerk was niet moeilijk, de informatie bestond veelal uit ‘open deuren’, vond ik, uitleg zoals; wat is een logo/ huisstijl., wat is een nieuwsbrief of een directiebrief…..Te simpel voor woorden. Maar ik dacht, dat is even het begin, er komt vast meer….Dit is even een algemene opstart.
Want de moderne marketing gaat toch ook over Social media, You Tube, Instagram, Facebook, je kunt vloggen, blowen echt. En daar wil ik graag met mijn bedrijf optimaal gebruik van maken, want zo gaat het in de hedendaagse marketing, toch? Het hoeft niet alleen over internet te gaan, anders had ik de NHA-Social Media kursus wel gekocht, Maar in deze NHA-kursus Marketing & PR leer ik over de voor en nadelen van affiches, ik leer wat een personeelsblad is en een mededelingenbord..?! Alsof Whats App niet bestaat! Ik leer over verschillende druktechnieken en huis-aan-huis-krantjes..!! ik kon het gewoon niet geloven!!
Daar heb ik helemaal niets aan! Die informatie was misschien in 1980 van belang, Maar ik wil graag meer weten over moderne marketing, we leven toch nu, in 2016!? Er wordt dagelijks gevlogt, gevolgd, getwitterd, bijna iedereen kan tegenwoordig eigen filmpjes maken, zo wordt een image, of een product gepromoot…..dat is ook PR en marketing en ik moet leren over druktechnieken wanneer ik in 2016 een NHA-kursus volg over Marketing!
Ik ben enorm teleurgesteld in deze ouderwetse kursus, hier heb ik niets aan in 2016!

ik ben tevreden wanneer ik mijn geld terug krijg
Ik stuur graag mijn boeken terug!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NHA over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Tines98

8 maanden geleden - ik bedoel natuurlijk niet blowen, maar BLOGGEN!! :) Oeps --> autocorrectie!! :)

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NHA in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NHA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NHA

Heeft op 04 juli 2016 om 09:43 geantwoord

Heeft op 06 juli 2016 om 07:42 geantwoord

ik vind de geboden oplossing niet aantrekkelijk.
NHA geeft toe dat de marketing kursus niet erg up to date is.En met niet erg up to date bedoelen ze dat het internet totaal geen rol speelt in de huidige marketing. Ze bieden mij een andere Marketing kursus aan tegen betaling van € 75. Niet erg aantrekkelijk wanneer ook deze kursus niet bij de tijd is! Ik heb er geen vertrouwen in, ik moet kiezen uit een heel heel erg ouderwetse kursus of en beetje ouderwetse kursus..? niet erg aantrekkelijk dus.

Reactie van de melder van de klacht Tines98

8 maanden geleden - Helaas wordt je klacht niet serieus genomen als je niet meteen, binnen de 1e 15 dagen reageert. Ik heb de eerste 2 weken de kursus op mijn bureau laten liggen, ik ben een drukke ondernemer, daarna ben ik aan de kursus begonnen, en langzaam kwam ik er achter, hoofdstuk na hoofdstuk, dat de kursus super ouderwets is, en dat het echt niet beter werd....internet bestaat gewoon nog niet in deze kursus....! Dat geloof je toch gewoon niet? Je moet dus bij binnenkomst van de kursus, zodra hij op de mat valt, meteen gaan controleren, je moet meteen alles doorlezen, om te kijken of de kursus wel voldoet, of zoals NHA het noemt, 'aan mijn persoonlijke wensen voldoet'. ...? Het is mijn verantwoordelijkheid, volgens NHA, dat ik de kursus niet meteen gecontroleerd heb, de proeftijd is voorbij, dus daarna wordt je klacht niet serieus genomen, je mag wel EXTRA betalen, voor een andere Marketing kursus die zeer vermoedelijk ook ouderwets is! HAHI! Waarom zou ik dat doen?? NHA noemt zich coulant..... Ik mag bijbetalen, maar mijn verzoek was terug betalen..! Oké ik begrijp de regels nu, NHA is ingedekt, na 15 dagen krijg je niets meer terug. en de meeste mensen trappen erin, beginnen aan de kursus en zodra je bezig bent met de kursus kom je er pas achter wat voor kursus het is... Daarna verwijst NHA je vrolijk door naar de Geschillencommissie..... Nee, niet echt een sjieke oplossing. Ik heb zelf een bedrijf, als iemand maar een klein beetje ontevrede is, probeer ik met extra service en zorg, de mensen tevreden te stellen. Jammer, dat NHA daar anders over denkt! ik ben zeer ontevreden.

Alle klachten die gemeld zijn door Tines98