Klacht: Negeren stopknop en niet vriendelijke behandeling

op 20 september 2016 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Ik zat al in de bus toen er een nieuwe chauffeuse in de bus kwam. Er zaten ook 2 personen in de bus die gebrekkig Engels konden, zij lieten hun eerder gekochte kaartje zien en wouden naar Assen toe. De chauffeuse was blijkbaar licht geïrriteerd want ze kon niet op een fatsoenlijke manier deze mensen vertellen dat ze met hun kaartje naar Assen konden. Zij vertelde dit licht schreeuwend tegen deze mensen en zei: ‘HIER KOM JE NIET EENS DRACHTEN MEE UIT!’ Ik schrok van de toon waarop de buschauffeuse dit vertelde en ik keek een dorpsgenoot aan, we keken beide een beetje flabbergasted. De buschauffeuse bleef op een geïrriteerde en luide stem met deze mensen praten, alsof de mensen niet goed bij hun hoofd waren. Uiteindelijk heeft de buschauffeuse deze mensen de juiste kaartjes weten te verkopen maar er kon geen vriendelijk woord vanaf. Tijdens de gehele rit was ik steeds een beetje op mijn hoede met wat voor uitval deze buschauffeuse nog meer zou kunnen krijgen.

Uiteindelijk was ik bijna bij mijn halte, ik drukte op de stopknop. Er zijn veel buschauffeurs die de halte niet zien of iets dergelijks want ook bij deze buschauffeuse moest ik benoemen dat ik graag wou uitstappen en dat ik hiervoor op de stopknop had gedrukt. Hierop kon zij alleen maar sorry zeggen.

Dit voorval gebeurde in lijn 19 richting Assen. De buschauffeuse reed vanaf het knobelsdorffplein.

Ik hoop dat de buschauffeuse in kwestie de situatie krijgt te horen vanuit de passagiers kant omdat deze schokkend was. Ik hoop dat zij haar gedrag zal veranderen en ook zal inzien hoe dit haar als persoon achterlaat op anderen. Ook hoop ik dat ze voortaan bij de halte stopt wanneer er op de stopknop wordt gedrukt en dat dit ook bij andere buschauffeurs duidelijk wordt gemaakt. Het gebeurt namelijk te vaak dat er bij deze halte (ik denk omdat hij net buiten het dorp is) niet wordt gestopt terwijl er wel op de stopknop gedrukt is.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marritt