Klacht: negeren elke aangetekende brief, mail en telefoonberichten. Dwingen koop af!

op 25 mei 2016 over Rofra Home in de categorie Horeca

Heb een Matzoe eettafel gekocht april 2015. In eerste instantie 2.40m. Maar dat heb ik de volgende dag nog kunnen aanpassen voor 1.80m. Tafel zou in augustus komen, maar mijn huis (nieuw bouw) was nog niet klaar. Enfin, in november kwam de tafel. Totaal niet dezelfde tafel dan wat ik had gekocht! Ik heb er foto´s van gemaakt en deze ook door gegeven aan het hoofdkantoor. Die konden zich er niet in vinden…..Tafel in de winkel is echt prachtig, maar de tafel wat je krijgt. Het hout is niet eens na te vertellen, zo lelijk. Ik zou binnen 5 werkdagen teruggebeld worden wat de volgende actie zou zijn; Mogelijkheid was dat de tafel alsnog maar dan de juiste zoals in de winkel aan mij wordt geleverd of mijn aanbetaling zou terug krijgen. Ik ben nooit teruggebeld. Heb zelf maar actie ondernomen. Maar telefoon wordt nooit opgenomen, mails verstuurd – geen enkele reactie. Als er wel werd opgenomen, dan kon persoon mij niet helpen en moest een andere collega mij maar verder helpen. Namen werden niet gegeven, ik zou teruggebeld worden. Nooit gebeurd. Tafel is gekocht bij filiaal Alexandrium. In januari was ik bij Villa Arena en zag dat daar ook een filiaal van Rofra was. Daar mijn beklaag gedaan en hoe verder. Daar konden zij mij ook niet helpen. Zij gaf zelfs aan dat het hoofdkantoor inderdaad niet vriendelijk is, maar dat ik met mijn klacht naar het filiaal moest gaan waar de tafel gekocht is. Daar aangekomen, werd ik door dezelfde verkoper geholpen. ( Martin). Hij gaf aan geschokt te zijn en dat de koop in feite ontbonden kon worden. Er is niet aan de afspraken gehouden. Ik wilde mijn aanbetaling terug hebben. Dit vond hij niet meer dan redelijk. En hij zou hierover contact opnemen met het hoofdkantoor, met zijn manager in cc. Ik heb nog zelfs de foto´s die ik heb genomen op zijn desktop gezet om dit te koppelen met de mail. Hij gaf ook aan dat de tafel echt niet naar behoren was. Als ik binnen twee weken niets zou horen moest ik opnieuw contact opnemen met hem (Martin) en zou hij hier achter aan gaan. Allemaal gespeeld en niet gemeend blijkt achter af. Uiteraard heb ik daar niets meer van gehoord. Vraag mij werkelijk af of hij de mail wel verstuurd heeft. Heb hem gemaild, ook geen reactie er hierop. heb gebeld met het filiaal, wordt niet opgenomen… Uiteindelijk rechtsbijstand gebeld, en hebben mij tips meegeven hoe verder. Koop was volgens hun als ontbonden, omdat ze de afspraken niet zijn nagekomen en al langer dan een jaar duurt. Deze opgevolgd, maar op elke brief en mail hebben zij niet gereageerd. Nu een aangetekende brief verstuurd en wat is hun reactie. Gewoon of er niets aan de hand is en ik ontvang een mail van hun dat de tafel van 2.40 wordt gebracht eind mei. Daar heb ik niet op gereageerd. Heb al genoeg frustraties van ze. Planner belt mij op en ik heb hem mijn verhaal gedaan. Hij kon mij niet helpen maar zou dit doorgeven aan een collega. Collega mailt mij zojuist dat er geen redenen zijn om mijn aanbetaling terug te storten en de tafel van 2.40 moet nemen!! Niets geen reactie over mijn brief, die ze van de hand doen..Ik lees nu op het internet zoveel herkenbare klachten over Rofra. Ik wou dat ik dat eerst had gelezen voor dat ik de tafel had gekocht. NOOIT MEER ROFRA!!

Ik zou graag mijn aanbetaling terug willen van € 189,-.

Alle klachten die gemeld zijn door mw. Nap