Klacht: Negeert klacht.

op 02 november 2017 over Asbas Computers in de categorie Computerwinkels

Op 24-10 heb ik u onderstaande klacht ingestuurd. Volgens de automatische reactie zou deze klacht binnen 24u beantwoord worden. Tevens na een paar dagen nog een contact formulier ingevuld, ook hier geen reactie op gekregen.

Uiteraard is het niet goed dat de advertentie afwijkt van het product. Dit kan tot op zekere hoogte, echter wat ik heb ontvangen valt buiten deze scope.

Als er vervolgens meermaals niet gereageerd wordt op klachten is dit ronduit asociaal.
——————
2017-10-24 17:29:56
Beste,

Vandaag heb ik mijn bestelling in ontvangst mogen nemen. Nu ben ik niet de persoon welke snel zeurt, echter nu vind ik het wel op zijn plek. De laptop welke ik heb besteld zou niet van nieuw te onderscheiden moeten zijn. Nu moet ik toegeven dat er weinig gebruikssporen op zitten. Er zijn echter toch 3 zaken waar ik me nu al mateloos aan irriteer.

– Geen webcam aanwezig. Volgens de product omschrijving zou deze wel aanwezig moeten zijn.
“DTS Sound en een HD-webcam9 bieden een rijk geluid en hoogwaardige beelden die uw werk tot leven brengen. Met Skype, dat op de HP ProBook voorgeconfigureerd is, kunt u direct deelnemen aan webchats en conferenties. Het is bijna zo goed als persoonlijk aanwezig zijn.”

– Van de mouse-stick ontbreekt het dopje. Buiten dat dit er niet uit ziet, is deze dus ook niet normaal bruikbaar.

– Dat het toetsenbord Duits is, is erg jammer. Maar op er vervolgens dikke stickers op te plakken met de juiste karakters is zonde. Buiten dat dit voor geen meter tikt, ziet het er ook nog eens heel lelijk uit.

Graag ontvang ik van uw zijde een passende oplossing.

Sander Postma

Doe eens een poging om op een klacht te reageren... Is niet meer dan normaal volgens mij. Wat mij betreft mogen jullie het product terug hebben. Het is niet dat het product zo slecht is, het is juist dat ik geen klant van jullie meer wil zijn.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Asbas Computers over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Asbas Computers in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Asbas Computers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Asbas Computers

Heeft op 16 februari 2018 om 13:54 geantwoord

Goedemiddag Sander,

Wij hebben tot op heden geen mail of telefonisch contact van u gehad. Wij hebben een mail op 27 Oktober van u ontvangen, op 27ste heeft u meteen hetzelfde dag antwoordt op gekregen, echter hebben wij niets vernomen van u. Wilt u hier nog antwoord op geven? Alvast bedankt. Antwoorden op uw reactie hierboven:

Volgens de product omschrijving op onze website heeft deze laptop geen ingebouwde webcam, kunt u dit aantonen waarbij dit wel het geval is? Wij zijn 6 dagen in de week bereikbaar op telefoonnummer 030 785 20 41 waarom neemt u geen contact op met onze support helpdesk? U heeft 14 dagen bedenktermijn, hier kunt u ook gebruik van maken. Echter moet u natuurlijk wel contact opnemen met het bedrijf.

Heeft op 16 februari 2018 om 16:12 geantwoord

Geachte,

We zijn nu enkele maanden verder, én dit is uw reactie. Als er daadwerkelijk diezelfde dag was gereageerd was dat natuurlijk helemaal top! Dan hadden jullie 5 sterren gehad op service en klachten afhandeling.

Niets is minder maar helaas. Op onderstaande links is een overzicht te zien met o.a. alle communicatie vanuit jullie. Buiten een geautomatiseerde mail, waarin niets bijzonders staat, hebben jullie toch echt niet gereageerd. Niet gereageerd op deze melding (op klacht.nl), maar ook niet gereageerd op de contact aanvraag of gereageerd op mijn aparte mail.

Tot dusver zijn jullie niet op weg om de beste klantenservice van Nederland te worden. Het feit dat jullie hier ook nog eens onwaarheden verkondigen dat er dezelfde dat nog is geantwoord is bijzonder treurig.

Maar goed, één van de punten waar mijn klacht op gebaseerd is wordt kort aangehaald in uw bericht. In de 2e onderstaande link ziet u een screenshot van uw website. Onderin staat het volgende rood omlijnt:

“Haal meer uit uw webconferenties.
DTS Sound en een HD-webcam9 bieden een rijk geluid en hoogwaardige beelden die uw werk tot leven brengen. Met Skype, dat op de HP ProBook voorgeconfigureerd is, kunt u direct deelnemen aan webchats en conferenties. Het is bijna zo goed als persoonlijk aanwezig zijn. ”

Verder komt er naar voren dat ik beter telefonisch contact kan opnemen. Hadden jullie ook zelf kunnen doen trouwens, was op zich wel netjes geweest. Echter gaat hier mijn voorkeur niet naar uit. In het kader van hoe deze klacht tot dusver is opgepakt wil ik alles graag zwart op wit hebben.

Ik kijk vooruit naar uw “inhoudelijke” reactie, mits deze tot stand komt.

Hoogachtend,

Sander Postma

Bericht van Asbas Computers

3 maanden geleden - Klopt dit is onze reactie. Wij krijgen nu pas een mail van klacht.nl. Wij hebben binnen 12 minuten gereageerd op uw mail. Zie link voor bewijs: https://ibb.co/cvc4GS. Na deze mail hebben wij niets meer vernomen van u, wij wachten sinds 27 oktober een antwoord op onze mail. Hoe kunnen wij contact met u opnemen via de telefoon als wij niet weten wie u bent. Wij hebben u in die mail gevraagd om u zich te identificeren, aan de hand daarvan kunnen we u een passende oplossing vinden. U heeft niet gereageerd op onze mail. U heeft paar maanden later een klacht ingediend via klacht.nl en hier heeft u ook netjes antwoordt gekregen. Wilt u alsnog reageren op onze mail en uw identificatie doorgeven, dit kan zowel via ticketnummer/bestelnummer. Aan de hand daarvan kunnen we uw gegevens tevoorschijn halen en weten wij precies wat u aangeschaft heeft en kunnen wij u een passende oplossing vinden. U kunt uiteraard ook telefonisch contact met ons opnemen, houdt uw ticketnummer/bestelnummer bij de hand. P.s: een ticket wordt altijd binnen 5 werkdagen beantwoordt, niet binnen 1 dag. Wij hebben binnen 2 werkdagen gereageerd hierop. Uw ticket kan sneller worden behandeld als u een bestelnummer achterlaat.

Alle klachten die gemeld zijn door Postma19