Klacht: Verhuizing NLE alles in 1

Mandy2608 op 29 januari 2019 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Verhuizing op tijd doorgegeven. Omdat de huidige provider de lijn niet wilde vrij geven kon de overgang niet op de gewenste datum (07-01-2018) plaatsvinden. Op 28-12-2018 telefonisch aangegeven dat de lijn vanaf 08-01-2018 vrij zou zijn. Ze gingen het meteen regelen. Niets meer gehoord dus op 09-01-2018 weer telefonisch contact opgenomen. Het werd geregeld en we zouden snel iets via de mail van NLE horen.

Op 14-01-2019 weer gebeld omdat ik nog niets van NLE had vernomen. Ze konden helaas niet in het systeem maar ik moest zeker die week nog iets te horen krijgen. Mocht dat niet het geval zijn dan moest ik na donderdag even terugbellen. Op vrijdag 18-01-2019 wederom gebeld maar nog steeds kon er mij niets verteld worden.

Vandaag (29-01-2019) heb ik na een half uur in de wacht te hebben gehangen de verbinding verbroken.

Waarom komt er geen communicatie vanuit NLE? Ik wil weten wanneer ik weer tv en internet heb. Ik ben twee weken geleden verhuisd en zit al die tijd zonder internet en tv in huis en ik weet niet wanneer dat geregeld zal zijn. Vooral het niet op de hoogte worden gehouden vind ik erg vervelend.

Gewenste Oplossing:

Dat ik iets te horen krijg van NLE en dat de verhuizing van internet en tv z.s.m. wordt geregeld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

6 jaren geleden - Beste mevrouw, In reactie op uw klacht hebben wij contact gehad met de afdeling die de verhuizingen voor NLEx verwerkt. Helaas is er iets misgegaan met uw verhuizing, waardoor u op dit moment geen diensten heeft. Zij hebben geprobeerd uw verhuizing alsnog te verwerken, maar dit lijkt niet te lukken. Het komt erop neer dat wij uw verhuizing helaas niet kunnen verwerken. Wanneer u diensten van NLEx wenst af te nemen, dient u hiervoor een nieuwe aanmelding te doen. Wij begrijpen dat bovenstaand antwoord niet aan uw wensen zal voldoen en wij bieden dan ook onze oprechte excuses aan voor het ontstane ongemak. Dit is zeker niet de bedoeling en wij nemen dit dan ook zeer serieus. Helaas bestaat er op dit moment geen mogelijkheid om uw verhuizing te verwerken. Uiteraard zal er geen afkoopsom voor het bestaande contract in rekening worden gebracht wanneer u afziet van een nieuwe aanmelding. Wij vernemen graag van u. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Bedankt voor uw reactie al ben ik er niet blij mee. Ook zeer verwarrend omdat ik op 31-01 wel een mail van jullie heb ontvangen dat de levering op 14-02 zou starten. Ik wens geen nieuwe aanmelding meer. Het vertrouwen in NLE is weg. Niet alleen bij internet en tv ging het mis ook bij energie was de verhuizing niet verwerkt terwijl ik daar een bevestiging van heb ontvangen. En nu ook geen bericht ontvangen over het doorgeven van de meterstanden op mijn oude adres (31-01-2019) terwijl ik die einddatum ook 2x heb doorgegeven. Als mijn energiecontract in juni afloopt zie je mij als klant niet meer terug.

Bericht van NLE

6 jaren geleden - Beste mevrouw, Wij stellen voorop dat wij absoluut begrijpen dat u ontevreden bent en geen gebruik meer wil maken van Alles-in-1. Wij zullen daarom overgaan tot beƫindiging van het contract. Helaas blijkt dat de levering van energie in uw vorige woning nog niet was beƫindigd. Dit hebben wij alsnog voor u in orde gemaakt. U ontvangt zo spoedig mogelijk de meterstandenkaart toegezonden. Omdat u aangeeft dat u aan het einde van het contract wenst over te stappen voor energie, en er zo ontzettend veel mis is gegaan, bieden wij u voor energie ook een kosteloze overstap aan. Wij zullen de opzegvergoedingen verwijderen van het energiecontract dat u nu nog heeft. Wij horen het graag als u hierover nog vragen heeft. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Energie lijkt nu goed te zijn geregeld dus die paar maanden zit ik nog wel goed. Wat ik niet snap is waarom NLEx een nieuw termijn bedrag incasseerd voor 28-01 tot en met 28-02. Contract is sowieso op 07-02 gestopt en ik heb, omdat jullie de verhuizing niet konden verwerken, in januari geen gebruik kunnen maken van tv en internet diensten. Jullie incasseren naar mijn mening dus onterecht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 23 mei 2019 om 12:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door