Klacht: Frauderen NLE

op 08 januari 2020 over NLE in de categorie Energieleveranciers

In juni 2019 kreeg ik een rekening van bijna 21.000 euro. Ik dacht dat het om een grap ging en dat het een belletje het probleem wel zou oplossen.
NLE had namelijk de meterstand verkeerd. Ze hadden 6 cijfers afgelezen in plaats van 5 cijfers bij de eindstand. Na 5 maanden lang steeds in discussie gaan gaven ze ons eindelijk gelijk. De meterstand werd gecorrigeerd naar 5 cijfers, wat ze echter ook corrigeerde was de beginstand die wel correct was. Die zette ze ineens naar de beginstand van 2 jaar terug!! Daarna sturen ze doodleuk mooi de rekening. Wat dus betekent dat wij 2 jaar lang geld hebben gedoneerd aangezien ze nu ineens een rekening sturen met een beginstand van 2 jaar terug! Ze weigeren dit te corrigeren vanwege herberekening van verbruik maar er hoeft helemaal niks herberekend te worden. Dus ze beweren nu dat ik voor een 2 persoonshuishouden in 4 maanden tijd meer dan 3500 kWh heb verbruikt. Gemiddeld gebruikt een 2 persoons huishouden in een jaar maar 2500 kWh. Dus 3500 kWh in 4 maanden is extreem overdreven. Ook menen ze dat ik een nieuw contract heb getekend terwijl mijn contract in 2017 is afgelopen en daarna gewoon voor onbepaalde tijd is verlengd. Ik ben nu al een half jaar aan het mailen en bellen en niks is opgelost.

Ik wil dat mijn nota gecorrigeerd wordt naar de juiste standen dus 5 cijfers beginstand en 5 cijfers eindstand en niet de beginstand van 2 jaar terug en dat de opzegboete die bij de eindnota zat ook verdwijnt want ik heb nooit een nieuw contract getekend.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 13 januari 2020 om 15:31 geantwoord

Beste meneermevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

U geeft aan dat wij uw verbruik op de eindnota tot op heden nog steeds niet goed hebben gecorrigeerd.

Uw correctie voor het verbruik van de eindnota heeft momenteel juist plaatsgevonden en hier zal geen nieuwe correctie meer voor plaatsvinden. Uw oude meter is in de periode van 4 juli 2019 uitgebouwd aangezien deze defect was.

Wij hebben voor deze foutieve opname van de netbeheerder, geschakeld met uw netbeheerder om dit te corrigeren. Zij hebben dit voor u gecorrigeerd en op basis van het verbruik op uw nieuwe slimme meter een nieuwe schatting gemaakt.

Aangezien het verbruik op de oude meter niet in lijn lag, omdat deze defect was, is een schatting op basis van uw laatste exacte verbruik het enigste wat wij voor u kunnen doen. Wij hebben geen invloed op de beslissingen van uw netbeheerder en dienen deze te hanteren.

Het verbruik wat wij momenteel bij u in rekening brengen is dus niet het verbruik voor 4 maanden, maar voor de afgelopen 2 jaar.

U heeft reeds wederom een correctieverzoek ingediend welke door uw netbeheerder is geweigerd. Wij kunnen momenteel geen correctie meer laten plaatsen voor dit verbruik.

Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!

NLE Webcare

Heeft op 14 januari 2020 om 09:20 geantwoord

Maar als de correctie geld over 2 jaar wat gebeurd er dan met alle termijn bedragen die wij over de afgelopen 2 jaar hebben betaald? Als het inderdaad een correctie is over 2 jaar dan moeten de betaalde termijn bedragen van de afgelopen twee jaar ook meegerekend worden in de Nota en dat is nu niet gebeurd. Dat zie ik graag gecorrigeerd dan. Anders betalen wij dubbel. Jullie komen steeds met een ander excuus waardoor wij te veel moeten betalen. Als dit inderdaad een herberekening is over 2 jaar en niet over 4 maanden dan moeten de termijn bedragen over die 2 jaar die wij betaald hebben ook meegerekend worden.

Alle klachten die gemeld zijn door NgocNguyen