Klacht: Nazorg stopt bij installatie

op 28 mei 2020 over Zonneplan in de categorie Installatiebedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De service van Zonneplan stopt bij installatie als men het geld binnenheeft. De installatie door de installateur verliep goed, maar als er na 4,5 jaar geen internetverbinding tussen omvormer en monitoring portal tot stand kan worden gebracht, weigert Zonneplan enige actie te ondernemen. Men denkt aan de hand van foto’s een diagnose te kunnen stellen en beroept zich op de verlopen garantievoorwaarden op installatie (voorwaarden die ik nooit heb gezien) en geeft aan dat ik in eigen kring een techneut moet opzoeken die het kan repareren, want de voorrijkosten van 70 euro en het uurtarief van 45 euro ex BTW staat volgens hun in geen verhouding tot het werk dat moet worden gedaan. Dat is nog altijd aan de klant te beoordelen en elk professioneel installatiebedrijf zal zulke kosten in rekening brengen. Men weigert zelfs de naam van een betrouwbaar bedrijf in mijn omgeving door te geven, dat moet ik zelf maar beoordelen.
Ik geloof eerder dat het hun teveel tijd en dus geen geld oplevert om contact te leggen met hun installateur.

Gewenste Oplossing:

Internetverbinding hersteld door installateur
Garantievoorwaarden ontvangen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zonneplan

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zonneplan nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mary E.