Klacht: Nadenken

op 04 juni 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Waarom kunnen jullie niet logisch nadenken? Laten we daar eens mee beginnen. In sittard stap ik over van de ns intercity vanuit Eindhoven. Deze stopte vandaag even op een ander spoor. De trein was dus al op het station maar we mochten er niet uit. Toch dacht de arriva trein laten we er al vandoor gaan. 9/10 van de reizigers van de arriva trein komt toch maar uit die intercity trein. Denk voor al niet aan je reizigers en spreek vooral niks af met NS. Jullie samen werking is om te janken en wij reizigers zijn daar de dupe van. Het is toch heel normaal om even 2 minuutjes te wachten op een trein vol mensen. Zeg niet iets van dan komen we op de rest van de bestemmingen te laat want dat komen jullie eigenlijk toch al altijd!!!!

Zelde

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 04 juni 2021 om 23:08 geantwoord

Beste Sem adriaans,

Niet leuk om te lezen dat je op het station in Sittard vandaag de trein hebt gemist doordat de trein van NS op een ander spoor is gestopt. Begrijpelijk dat je daarvan baalt.

Helaas is een trein geen spoor en is even wachten niet altijd een optie. Binnen het treinverkeer is veiligheid voor personeel en reizigers prioriteit nummer één. Om dit te kunnen bieden is het treinvervoer gehouden aan strenge regels en procedures. Om de veiligheid op het spoor te garanderen is de dienstregeling van de vervoerder vastgelegd. Als het startsein is vrij gegeven moet de trein vertrekken. Anders heeft dit invloed op alle andere treinen op het spoor.

Excuses voor het ervaren ongemak! Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door Sem adriaans