Klacht: Na onderhoud geen verbinding meer, na opzegging nog meer problemen.

op 14 juli 2012 over UPC in de categorie Alles-in-1

Na afgelopen onderhoud op 10 juli, een hele dag geen internet verbinding of tv signaal gehad. Daarna 2 dagen extreem langzaam internet.

Afgenomen tv diensten werkten sowieso niet lekker (kastje loopt steeds vast, langzaam zappen en de ongelooflijk irritante ‘on demand’ pagina die continu uit zichzelf naar boven komt en er 5seconden over doet om af te sluiten).

Daarom het abonnement opgezegd na een erg langdradig gesprek, zelfs na aangeven dat ik niet wenste te blijven en al een andere provider in de hand heb genomen.
De schijnheilige toon hielp ook niet echt als het doel was de klant te behouden of in de toekomst opnieuw aan te kunnen spreken.

Als klap op de vuurpijl heeft de medewerker van de opzeg afdeling in plaats van de 1 maand opzegtermijn aan te houden, het abonnement per direct afgesloten.
Met als gevolg dat mijn internet er wederom uit lag.

Na met de helpdesk gebeld te hebben en 15min in de wacht te hebben gestaan, a 10c/pm, zou dit met spoed worden opgelost.

Vooralsnog merk ik (een dag later) helaas nog geen enkele verbetering.

Kan er blijkbaar ook aan toevoegen dat de klachtenafdeling van UPC erg lastig te vinden is, daarom post ik mijn klacht maar hier.

..deze site stond ook in de top 3 zoekresultaten op de website van UPC zelf, de officiële pagina van UPC zelf stond er niet in.

Als mensen willen opzeggen, geen langdradige gesprekken nadat duidelijk is dat de klant niet wil blijven.

Geschoold personeel wat wèl de datum kan veranderen van 07 naar 08. Scheelt een maand aan ergernis bij opstappende klanten.

Een maand opzegtermijn is een maand opzegtermijn.
Begreep van de dame van de helpdesk (die overigens wel haar best deed om het probleem op te lossen), dat UPC wel eens eerder het abonnement afsluit 'als dit beter uit komt'.

Veel, indien niet alle, mensen zitten met een aansluittermijn van de nieuwe provider. Als UPC dan eerder afsluit, zit je als klant zijnde dus een periode zonder tv/internet/telefoon.
Dit is voor mij onacceptabel.

Alle klachten die gemeld zijn door jwburgemeester