Klacht: Na het afkopen van het contract omdat ik zeer ontevreden willen ze alleen de website en hosting overdragen na weer extra betaling.

Jolanda Robert op 08 november 2017 over MKB Online Adviseurs in de categorie Adviesbureau

In februari na een telefoontje te hebben gehad dat ze een geweldig gratis aanbod voor me hadden om beter vindbaar te zijn met slimgeschreven teksten door professionals geschreven. Na een bezoek waarbij ik overgehaald werd om een contract af te sluiten heb ik getekend. De dag erna bedacht ik me dat ik erin getuind was en dat het voor mij niet te betalen was zoveel geld kon ik echt niet maandelijks missen, ik hoopte dat ik wettelijke tijd had om te ontbinden. Helaas bleek dat, dat alleen voor particulieren is. Als kleine ondernemer met beginnende praktijk wil je graag gezien worden en had ik dus geen ontbindingsrecht.
Met het bedrijf gebeld en tot een verminderde som gekomen. Dat zou toch ook voldoende prospects op moeten leveren. Ik betaalde de eerste termijn al in maart en in mei kwam de website na diverse mailtjes online. Vol met fouten en kromme zinnen (hoe zo slimme geschreven teksten geschreven door professionals) Alles stond zo online vol fouten zonder overleg van te voren en onder de verkeerde website naam. Die ik toen nog zelf hostte en zelf de domeinnaam bezat. Na dat ik mijn beklag deed werd dit na enige tijd aangepast. Helaas volgde er niet direct zichtbaarheid op de eerste google pagina’s wel de verkeerde website en die bleef vindbaar ondanks dat hij uit de lucht was. Na weer diverse mailtjes met klacht hebben ze een korte periode geadverteerd. Daardoor was de website tijdelijk even op de eerste pagina maar geen prospects of telefoontjes cq clienten. Wederom getracht contact te zoeken na de vakantie maar ze reageerde niet en de website is zelfs 10 dagen helemaal niet bereikbaar geweest. Nadien reageerde ze pas dat hij weer online was. Maar voor mij was de maat vol en wilde ik het contract ontbinden v.w wanprestatie. Dat was alleen mogelijk met een afkoopsom. Beheer over deze pagina’s heb ik na diverse beloftes nooit gehad. Hoe kon ik bloggen als ik er zelf niet in kan!?? Ik ben accoord gegaan met de afkoop som en wilde beheer over de pagina’s Pas nadat ik de afkoopsom had betaald en ik wederom om beheer vroeg kreeg ik een mailtje dat ze dat pas wilde overdragen na betaling van nog eens een bedrag van € 149, excl btw. Ik vind het echt niet kunnen. Ik heb voor mijn doen een vermogen betaald voor niets en dan moet ik ook betalen om mijn eigenwebsite die eerst onder mijn eigen naam stond weer terug te kopen. Er klopt niets van. Ze wijzen me op het contract artikel 5.1 maar daar kan ik niets concreets over vinden. (of ik snap het niet)

Dat ik mijn website en beheer terug krijg zonder weer geld te moeten betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door