Klacht: Na beëindigen contract toch nog een factuur voor volgende maand.

op 13 juli 2016 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Vandaag 13 Juli word de overstap gemaakt van KPN naar Vodafone.
Alles netjes ruim 2 maand van tevoren opgezegd door Vodafone overstapservice. De overstap datum was bij KPN bekend.
Nu krijg ik vandaag de factuur binnen voor 12 juli t/m 11 augustus, of ik nog even € 75,- euro af wil tikken voor de komende maand, terwijl het contract al verbroken is per 13 juli en ze hebben zelfs de stekker er al uitgetrokken dus hebben geen internet en TV nu.

De werkwijze van KPN is als volgt:
Men betaald de diensten per maand vooruit, dus voor aankomende maand dient er nog betaald te worden.
Vervolgens komt er na het einde van die maand een slotfactuur en wordt het bedrag weer verrekend.

En wat als ik het bedrag storneer? Dan wordt het hele zooitje automatisch doorgestuurd naar een incasso bureau en die handelt het af.

Kortom, advies van KPN is:
Laat KPN het factuurbedrag incasseren zodat we nog even een maand rente kunnen trekken en daarna krijg je het zelfde bedrag terug.

Ook de klantenservice mag wat mij betreft op de schop hier, wanneer ze dus zien dat je zojuist hebt opgezegd komt er ineens een grafstemming en raffelen ze het gesprek af.

Mijn vraag is of dit wettelijk is toegestaan omdat het contract al beëindigd is.
Zie bijgevoegde afbeelding, hierin staat:
In de maand voor de beëindiging krijgt u de voorlaatste factuur. Daarop worden abonnementskosten in rekening gebracht tot 11 juli 2016. Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop brengen wij de laatste verbruikskosten in rekening. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso.

Bedrag is nog niet afgeschreven, graag zou ik zien dat ze de incasso alsnog stop zetten!

Graag zou ik zien dat ze hun systeem aanpassen zodat mensen in de toekomst niet met dit soort taferelen te maken krijgen, erg onprofessioneel KPN!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Internet

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Internet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rschepers