Klacht: na 8 maanden nog steeds geen schade vergoeding voor mijn auto.

op 22 mei 2020 over Allianz Direct in de categorie Verzekering

Op 13 september 2019 is iemand tegen mijn auto opgereden. dit is rijdenderweg gebeurt toen hij van baan zou wisselen maar ik nog op deze rijbaan reed (binnen de bebouwde kom). we zijn afgeslagen en hebben op een parkeer plaats de schade bekeken. Er is een getuige achter ons aan gereden die de gehele situatie heeft gezien. Aangezien de tegenpartij geweldadig werdt hebben we de politie gebeld en die heeft een rapport van de situatie gemaakt. ik heb besloten om geen aangifte te doen.

De politie heeft een rapport gemaakt met daarin de verklaring van de getuige, de tegen partij en van mijzelf.
later heb ik een rapport nummer gekregen van de politie die de verzekeraar aan kon vragen bij het politie bureau te Drachten.

Ik heb de gegevens van de getuige gekregen en later toen de tegenpartij was gekalmeerd ook van hem.

Ik heb de schade gemeld bij de verzekering en hierbij ook de gegevens van het politie rapport en de getuige bijgeleverd.

Over de afgelopen 8 maanden heb ik weet ik hoe vaak gebeld naar allianz direct maar er is nog geen actie ondernomen.

van de verzekering krijg ik te horen dat de tegenpartij de situatie anders schetst.

Na 6 maanden wachten is de verzekering begonnen met contact zoeken met de getuige en het opvragen van het politie rapport. dit rapport is nu al meer dan 5 weken in te lezen door de verzekering maar dit hebben zij nog steeds niet gedaan.

Het is belangrijk om erbij te vermelden dat ik de politie heb gebeld.
de getuige de tegen partij als schuldige aanwijst.
ik kort na het ongeval de gegevens van de getuige, de tegenpartij, het politie rapport en mijzelf heb doorgegeven aan de verzekering. en de tegen partij voor zover ik weet niet op eigen initiatief contact heeft gezocht met de verzekering.

ook is het belangrijk om te vermelden dat de tegenpartij heeft gedreigd de getuige te slaan en dit ook bijna heeft gedaan maar ik er met omstanders voor heb kunnen zorgen dat hij dit niet kon dken.

De verzekering doet voor mijn geboel lastig omdat ik niet heb besloten aangifte te doen en dit op een fatsoenlijke manier op wilde lossen.
meneer is naar ons mening ( getuig en mij met opzet tegen mijn auto aan gereden ).

Ik kan geen contact meer krijgen met de getuige. ik ben bang dat zij een nieuw telefoon nummer heeft. ik heb wel contact kunnen vinden met haar dochter alleen hier heb ik nooit meer iets van terug gehoord.

zodra mijn auto weer is gemaakt.

Ik heb de hele situatie op een dienblad aangeleverd bij de verzekering. maar zij hebben besloten na 6 maanden pas actie te ondernemen en zijn nu twee maanden later nog geen stap verder.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allianz Direct over deze klacht.

Bericht van Allianz Direct

3 maanden geleden - Beste Peter1996,Bedankt dat je de moeite neemt om je klacht met ons te delen. Jouw mening is belangrijk voor ons en geeft ons de kans onze service te verbeteren.Wat kun je van ons verwachten? We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je straks weer helemaal tevreden over ons bent. We gaan zorgvuldig met je klacht om en zorgen voor een helder en volledig antwoord. Daarom kunnen we je bericht niet direct beantwoorden. We gaan eerst goed uitzoeken wat er is gebeurd. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie, maar uiterlijk over twee werkdagen. Als we toch wat meer tijd nodig hebben, laten we je dit natuurlijk weten.Met vriendelijke groet,Kim Namens het Allianz Direct klachtenteam

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Allianz Direct in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allianz Direct een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allianz Direct

Heeft op 26 mei 2020 om 15:40 geantwoord

Beste Peter1996,

Bedankt voor het delen van je klacht. Ik heb het dossier doorgenomen en deel graag mijn bevindingen.

Allereerst wil ik aangeven dat ik het rot vind om te zien hoe alles is gelopen. Een aanrijding op zichzelf is al heel vervelend en wat er vervolgens omheen gebeurt, is natuurlijk nog extra vervelend daarbovenop. Het was dan ook heel prettig geweest als alles zo snel mogelijk was afgehandeld, maar zoals je aangeeft duurt dit ondertussen ook al flink lang.

Gelukkig kan ik melden dat we de aansprakelijkheid erkennen en dat je de schade kan herstellen. Ik deel je mening dat dit allemaal niet zo lang had hoeven duren. Het is altijd lastig als twee partijen elkaar tegenspreken, maar wij hadden daadkrachtiger en assertiever kunnen en moeten zijn. Hier bied ik je mijn excuses voor aan.

Ik hoop dat je auto snel gerepareerd wordt en dat je dan eindelijk dit hoofdstuk kan afsluiten. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Robert Witkamp namens het Allianz Direct Klachtenteam

Alle klachten die gemeld zijn door peter1996