Klacht: na 3 keer toestel in reparatie , nu opeens externe schade.

op 17 oktober 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb een Samsung Galaxy a5 waarvan het scherm zwart wordt of met allerlei kleuren. Drie keer is de telefoon nu opgestuurd en steeds geeft het scherm weer andere problemen.
Na sterk aandringen van de Belcompany op een goede oplossing, bericht terug gekregen dat het onderdeel niet in voorraad was en dat daarom schade als externe schade wordt aangemerkt. Huh. Bezopen dat je dit zelfs durft te communiceren. Het toestel valt gewoon onder de garantie en dient gerepareerd te worden teruggegeven. Ook de dealer is verbijsterd. Heeft gebeld en in sterke bewoordingen gezegd dat dit niet kan. Helpt niks. Wat denkt Dynafix wel?

Het toestel repareren en zonder kosten teruggeven. Ze zouden eigenlijk excuses moeten maken voor het baggerproduct dat is geleverd; een toestel dat niet werkt en al een maand niet gebruikt kan worden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw bericht. Graag ontvang ik het IRMA-nummer. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht Frank Groothuis

1 maand geleden - Het IRMA-nummer: Voda 14155217.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Hartelijk dank voor het toesturen van de gegevens. Bij binnenkomst van het toestel heeft de monteur uiterlijke schade geconstateerd, namelijk een barst in het beeldscherm. Wanneer een toestel uiterlijke schade vertoont, vervalt de garantie. De prijsopgave is terecht. Het spijt me u niet beter te kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht Frank Groothuis

1 maand geleden - Daar gaat het nou juist om. Aan de Belcompagny geeft de reparateur aan dat er een onderdeel niet aanwezig is om te repareren en dat daarom er sprake is van externe schade. Beantwoord deze vraag: Het toestel is twee keer in behandeling genomen omdat er een defect is zonder externe schade. De derde keer, nadat blijkt dat er echt iets mis is, dat meer kost, is het opeens externe schade????. Ik heb het apparaat in de tussentijd niet eens kunnen gebruiken omdat het weer niet werkte. Erken gewoon dat dit een smoes is om onder echte reparatie uit te komen. Dit kan echt niet. De reparateur kan dit wel zeggen, maar het is een grove leugen. Zelfs de verkopers bij de Belcompagny zeggen dit!!!!. Ik ga echt niet akkoord en me beraden op volgende stappen. Tegen dit arrogante onrecht, kan ik echt niet. Woest wordt ik hiervan.

Reactie van de melder van de klacht Frank Groothuis

1 maand geleden - De barst in het scherm is waarschijnlijk een scheurtje van binnenuit die wellicht ontstaan is door warmte. Van buiten is er helemaal niks waar te nemen. Het apparaat is van het begin niet in orde en dient omgeruild te worden.

Reactie van de melder van de klacht Frank Groothuis

1 maand geleden - Leg dit dan uit: Na eerste keer repareren, zwart scherm. Na tweede keer repareren, allerlei rare kleuren op het scherm. Na drie keer kijken, opeens externe schade.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, De schade is ontstaan door een val of stoot incident. Helaas kunnen wij niets wijzigen aan de conclusie van de monteur. De garantie is komen te vervallen en de prijsopgave is terecht. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht Frank Groothuis

1 maand geleden - Je kunt het blijven herhalen. Telefoon is niet gebruikt na twee keer verkeerd repareren. Ik ga door en accepteer het niet totdat er een verklaring komt van dynafix waarom na de derde keer opeens externe schade wordt vastgesteld omdat er een onderdeel niet aanwezig is. Deze verklaring is afgegeven aan de dealer en kan zo overlegt worden. Dit is typisch gevalletje belbus. Ga mensen waarschuwen voor de garantie die wordt afgegeven door samsung. Ga ook zeker niet in op de prijsopgave. Het enige wat wecare doet is de monteur gelijk geven en de klacht seponeren. Inhoudelijk wordt er totaal niet ingegaan over wat hoe de monteur tot zijn afwijzing komt. Zo kan ik ook klachten afhandelen. Zal zeker de openbaarheid blijven zoeken. Toch gek dat ook de dealer het volledig met mij eens is. Zou toch maar eens even naar deze dealer bellen als je in ieder geval de klacht serieus neemt.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Nogmaals, de uiterlijke schade is bij de vorige reparatie niet geconstateerd. Deze schade is bij binnenkomst gezien door de monteur Uiterlijke schade valt niet onder de garantie. U kunt reageren op de prijsopgave. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht Frank Groothuis

1 maand geleden - De schade is TWEE keer niet geconstateerd en ik krijg TWEE keer de telefoon verkeerd gerepareerd terug. Pas toen de slechte kwaliteit van repareren aan het licht kwam, werd externe schade als argument gebruikt om maar helemaal niets meer te doen met de garantie. Los nog van het feit dat externe schade helemaal niets te maken heeft met het mankement. HET TOESTEL IS NIET IN ORDE. U kunt reageren op de prijsopgave binnen de door ons gestelde termijn, terwijl de klacht nog bezig is!. NEE dus. Ik heb het prijsvoorstel met de geconstateerde( dan weer wel, dan weer niet) schade opgevraagd en wil de telefoon zien. De klacht gaat hierover. Belachelijk dat jullie dit zo doen. Ik reageer niet op chantage en termijnen en nu of nooit. LEVER EEN GOED PRODUCT OF ZET HET RECHT.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Het toestel wordt niet onder de garantie gerepareerd wanneer er externe schade is, ook al heeft de klacht van het toestel niets te maken met de externe schade. We zien dat er gereageerd is op de prijsopgave, het toestel komt z.s.m. retour tegen betaling van de onderzoekskosten. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht Frank Groothuis

1 maand geleden - Ik zoek de publiciteit op en ga waarschuwen tegen de garantiebepalingen van Samsung. Verder ga ik nog andere stappen ondernemen. Jullie horen nog van mij.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Spijtig om te lezen dat u dit zo ervaart. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 01 november 2016 om 13:39 geantwoord

Geachte klant,

Daar u aangeeft niet tevreden te zijn en dit verder via Samsung op te gaan pakken zullen wij de klacht sluiten.

Dynafix WeCare Team.

Heeft op 06 november 2016 om 10:18 geantwoord

Afschuiven is geen oplossing!!!!!!!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Frank Groothuis