Klacht: Na 2 maanden nog steeds geen mobiel!

op 22 september 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Op 18 juli bestelde ik mijn mobiel (Samsung Galaxy A5 2016) via de site van Tele2. Op 19 juli werd mijn mobiel thuis geleverd. Op 24 juli deed ik een systeemupdate op mijn mobiel. Door een bug in het systeem, waarop 2% kans is dat die bug optreed, herkende mijn mobiel mijn ingevoerde vingerafdrukvergrendeling niet meer, daarbij ook het back-upwachtwoord ervan. ook inloggen via mijn google-account werkte niet meer. Ik besloot mijn mobiel te hard-resetten en alles opnieuw in te stellen. Toen kwam ik er alsnog niet in omdat mijn mobiel vroeg om het eigenaarsaccount bij de google-instellingen. Als ik dan op \\\’hulp nodig bij het vinden van het eigenaarsaccount?\\\’ klikte en mijn telefoonnummer invoerde, kreeg ik mijn account weer. Als ik dat invoerde, kon ik er alsnog niet in.
Daarop belde ik met Tele2 en hebben we in overleg besloten dat het het beste was als ik de mobiel retourneerde (gedaan op 25 juli) aan Tele2, de mobiel werd bestempeld als \\\’kapot bij levering\\\’. Op 2 augustus kreeg ik het bericht dat mijn mobiel veilig en wel, alles erop en eraan, was aangekomen bij Tele2. Er zou contact met mij worden opgenomen. Daar kwam echter niks van terecht. Er werd namelijk 1x gebeld in anderhalve week, en dat was naar mijn eigen telefoonnummer. Die was toen buiten gebruik, want ik had toen (en heb nog steeds) geen mobiel. Ik belde daarop naar Tele2 om te vragen wat de stand van zaken was, en ze zeiden dat ze in zulke gevallen een procedure van 3 weken (!) aanhouden omtrent het afhandelen ervan. Wat deze procedure is, werd mij niet verteld. Ik kon er dus van op aan dat ik 23 augustus, inmiddels bijna een maand later, uiterlijk contact van hen kon verwachten.
Maar dat kwam er niet. Daarop liet ik mijn vader de gesprekken met Tele2 overnemen. Hij is een keer boos geworden, heeft zijn geduld getoond, mee nagedacht over de situatie en hopen dat er een uitweg is. Er werd ons gezegd dat ze er mee bezig zouden zijn. Weer werd de procedure van opnieuw 3 weken aangehouden. We belden nog een keer, rond 8 september, en toen kregen we te horen dat we uiterlijk 15 september gecontacteerd zouden worden. 15 augustus, geen bericht van Tele2. Mijn vader belde daarop op 16 augustus weer naar Tele2. Toen werd hem verteld dat er opnieuw niks mee gedaan is.
Ik zie dit als een vorm van contractbreuk tussen Tele2 en mij. Ik ben namelijk in staat geweest om de eerste maand (116 euro, 96 euro vooraf voor mobiel en 19 voor abonnementskosten) te betalen. Aan de andere kant is dan de afspraak dat Tele2 mij een mobiel levert. Dit gebeurt echter tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Het eerste bedrag heb ik uiteraard gestorneerd. Op 25 september zal de volgende afschrijving zijn, en nog steeds heb ik geen mobiel.

Ik ben tevreden als Tele2 mij mijn Samsung Galaxy A5 (2016) (snel) kan leveren. Ik wacht namelijk inmiddels iets minder dan 2 maanden. Daarnaast zat ik nog in de 2 weken garantietijd/ proefperiode. Mocht de mobiel dus stuk gaan, of zou ik toch van de mobiel afzien, dan zou dit zonder slag of stoot moeten kunnen. In het geval van stuk gaan zou ik dus zonder enige moeite een nieuwe kunnen krijgen.
Als ik mijn mobiel heb, ben ik zonder meer bereid om de 96 euro vooraf alsnog te betalen. De kosten voor de eerste 2 maanden zal ik niet betalen, omdat ik geen kosten heb gemaakt of ook maar een mobiel heb gehad die ik heb kunnen gebruiken.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Max K.