Klacht: N06304

op 30 mei 2016 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Beste 10 collega’s van de klantenservice,

Ik heb jullie inmiddels allemaal gesproken en jullie zijn allemaal op de hoogte van het bizarre verhaal. Voor ALLE medewerkers/ verkopers van Sanders Meubelstad:

1.ik bestel 24 april een hoekbank (actie) met de gedachte deze op maat te maken en te showen op de housewarimg over vier weken, ik vraag de verkoper in Den Haag om er verbindingsbeslag bij te leveren, gratis ja want hij wilt de bank verkopen op dat moment. Ik blij, hij blij.
De reden voor de aankoop is de korte levertijd, 2-3 weken en de mogelijkheid te koppelen met passend beslag, horend bij de bank.

2.Ik bel voor een afspraak, de bank kan niet geleverd worden omdat het beloofde verbindingsbeslag nog niet binnen is.
Ik stel ZELF voor om de twee orders te scheiden en in ieder geval de bank de leveren. Ik vraag wel om ervoor te zorgen intussen om het beslag bij te leveren, een timmerman heeft de houten delen op maat gemaakt en staat op stand by.
De bank wordt pas na de beloofde twee-drie weken geleverd. Zonder verbindingsbeslag. LET OP: De bank is NIET binnen de beloofde levertijd geleverd.

3.Ik bel om te vragen waar deze blijven, de timmerman was er voor niets.
De dame zegt dit af te wachten.

4.Ik wacht een week, bel weer en vraag wat er aan de hand is, de dame in kwestie zegt dat ze erachter aan gaat, ik zou teruggebeld worden.

5.Ik ben niet teruggebeld, ik bel weer. Ik vraag nu aan een andere dame wat het probleem is en leg mijn probleem nog eens uit.
Ze beloofd te bellen en mij terug te bellen
Deze keer wel teruggebeld.
Het probleem is dat de leverancier niet begrijpt waarom er extra verbindingsbeslag bij moest en stelt de vraag per mail aan jullie, levert intussen dus geen beslag.
Niemand bij jullie heeft deze mail gezien of beantwoord maar wordt nu opeens wel gevonden.
De dame aan de telefoon beloofd beterschap, ze gaat er persoonlijk voor zorgen dat de leverancier dezelfde dag nog het beslag in een envelop doet en aan mij persoonlijk verzend. Het beslag moet binnen zijn binnen twee werkdagen maximaal.
Twee dagen later weer geen beslag, de timmerman was wederom voor niets op stand-by, intussen is de reden (grote housewarming) al voorbij, zonder op maat gemaakte bank. Jammer, de reden voor de aankoop was de beloofde korte levertijd en handig beslag.

6.Ik bel wederom. ik vraag waarom er niemand de moeite kan nemen het beslag in een envelop te doen.
Ik vraag kritisch: Welk recht heb ik nu nog als consument? U beloofd mij een bank binnen twee tot drie weken, met verbindingsbeslag in de winkel, ik koop, ik betaal onder die voorewaarden, de beloftes staan op papier. u levert niet op tijd en u levert een deel helemaal niet!
Waarop wordt geantwoord: U heeft geen enkel recht: wij moeten binnen 12 weken leveren dus we zijn ruim op tijd! En ik heb ook geen recht op het verbindingsbeslag want dat staat volgens de dame aan de telefoon niet op de order. Of ik de order kan scannen en kopieren voor u en emailen naar u.
Dat doe ik niet, ik heb het op papier, u weet dat. Daarom was er toch een aanvraag van 8 verbindingsstukken en liep mijn levering in het honderd? Oops, daar valt u door de mand…

7.Ik bel nog eens nadat per ongeluk de verbinding is verbroken….
Een andere dame neemt op. Ik leg nogmaals de situatie uit. Deze keer krijg ik iemand aan de lijn die zegt dat de stukken eerst naar hen moeten worden verstuurd en dan naar mij. Ik vraag kritisch: Waarom niet rechtstreeks naar mij?
Dat kan niet volgens u. Ze moeten de levering verwerken.
Ik vraag kritisch: kunt u dat niet per mail regelen? Dan heb ik in ieder geval de stukken en jij een blije klant.

8.Dat kan niet. De dame vind de vragen te moeilijk, ik word in de wacht gezet, zonder pardon, ik krijg geen gehoor. Ik wacht geduldig, krijg een nieuwe dame aan de lijn.
ik leg nog eens mijn verhaal uit, rustig, kalm, adem in adem uit…. De dame snapt nu hoe simpel het is. Ze gaat bellen met de leverancier om te kijken of het toch rechtstreeks naar mij kan.

9.Ik word een half uur later teruggebeld, het kan toch…..Ook daar val je weer door de mand: Natuurlijk kan het toch, dat had een andere dame anderhalve week eerder ook al bijna voor elkaar gekregen zonder moeilijk doen over dingen die eerst langs juliie moeten? ik krijg ook nog eens een korting, hoogte onbekend, op meubelen bij sanders-meubelstad, fijn (op dit moment in het proces van de klacht ben ik zeker niet geinteresseerd nog eens zaken met u te doen), maar toch bedankt.
Zo spannend…..!!! Gaat het dan eindelijk lukken?
Ja hoor twee dagen later gaat daar een simpel envelopje door de brievenbus…Hoe simpel, het past gewoon door de brievenbus! Ik maak deze open, de timmernan staat op stand by en BIJZONDER: u levert plastic verbindingsstukken….geen metalen, zoals een hoekbank volgens u ook hoort te worden verbonden….

10.Ik bel nog eens. Via het nummer op de pakbon, ik hoop dat ik u kan omzeilen en het zelf kan oplossen met hen, maar helaas ik kom weer bij u terecht….

11.Ik vraag waarom deze van plastic zijn. De dame antwoord: dat hoort zo bij deze bank. Het is toch echt zo zegt u nog: bij deze bank horen deze verbinders, jammer dat u er niets mee kunt maar deze horen erbij.
Ik antwoord kritisch: ik sta nu naast mijn bank en heb deze ontkoppeld: ik zie toch duidelijk stalen verbinders, het lijkt me dus dat deze van staal moeten zijn. Ook hier valt u door de mand. Wilde u mij wijsmaken dat deze hoekbank alleen met plastic verbinders wordt verbonden?
Waarop u antwoord: Nou dan loop ik even naar de hoofdservicemonteur ik vraag het even na bij hem, ik sta wederom in de wacht,

12.Intussen vraag ik me af waarom niemand de afgelopen 10 telefoontjes aan u in de afgelopen maand niet eerder heeft kunnen bedenken om naar de servicemonteur te lopen.
Na een milde vijf minuten in de wacht krijg het verlossende antwoord: De servicemonteur heeft deze in zijn auto liggen (nou breekt mijn klomp), we sturen ze vandaag naar u toe. Waarop u mij vraagt: Wilt u de andere verbinders dan terugsturen. Seriously?
U hangt op, ik zou niet weten waar deze naartoe moeten. Ook hier valt u wederom door de mand : stelde u de vraag alleen om olie op het vuur te gooien? Anders kreeg ik vast wel een retouradres…Toch?
Morgen…morgen krijg ik ze denk ik, eindelijk!
Ik bel de timmerman, laatste keer, ik vergoed zijn kosten desnoods. DEZE KEER MOET HET LUKKEN!
Zou je denken he….?

Nou….het einde is bitter mensen, niet mooi…..
We openen de doos en wat zit erin? Krokodillenbekken…van staal, dat zeker, daar hebben jullie het eindelijk toch voor 2 procent juist gehad. Super…..!!
Maarrrrr lieve mensen van de klantenservice, was het niet u die zei dat u wist welke verbinders bij mijn bank horen? Was ik het niet die zei dat het de verbinden waren die ik had, maar dan van staal? U wist het toch? en toch krokodillendingen?

Ik reken op een passende reactie, een redelijke vergoeding of iets anders wat deze bizarre situatie goedmaakt. Lijkt mij niet meer dan redelijk.

GELD retour. 300 euro

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 31 mei 2016 om 13:00 geantwoord

Beste BHD,

Hartelijk dank voor het delen van uw uitgebreide ervaring.

Uit uw verhaal begrijp ik dat het niet is gelukt om de juiste verbindingsstukken op tijd bij u te leveren, waarvoor onze excuses. Mijn collega van de klantenservice zal u nog berichten en u een attentie aanbieden.

Met vriendelijke groet, Sophie van Webcare Sanders Meubelstad

Alle klachten die gemeld zijn door BDH