Klacht: N.a.v. Slechte service Canal Digitaal opzeggen

op 08 februari 2018 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

24 januari belden wij Canal Digitaal dat de receiver niet werkte, al met al moesten we 24 uur op nl 1 blijven staan en zou het verholpen zijn. Ondertussen konden we via internet kijken ( wat niet meevalt op een ipad met 3 personen) 25 januari teruggebeld er zou een nieuwe receiver gestuurd die zou waar schijnlijk maandag komen. Helaas, dinsdag weer gebeld hij zou zsm komen. Nu is het zaterdag en hebben we nog steeds geen receiver ontvangen en zijn we het zat op de ipad te kijken! Bij deze wil ik per 1 maart het contract opzeggen vanwege deze slechte service en verwacht ook dat ik niet door hoef te betalen tot janauri 2019. Dit stuurde ik 4 febr per mail. 9 februari krijg ik een reactie dat ondertussen de receiver geleverd is (NIET DUS) en dat we ter compensatie 1 maand extra zenders mogen kijken. Hoe dan? Dus wij weer bellen dat we geen receiver hebbn ontvangen en ook niet meer hoeven omdat we opzeggen per 1-03-2018. Dan word ons verteld dat we dan een incassoburo aan de deur krijgen omdat tot 31-01-2019 betaald moet. Na dit gesprek komt er een e-mail dat ons contract is opgezegd per 31-01-2019!
Er wordt totaal niet naar ons geluisterd n we worden niet geholpen!

Ik heb geen vertrouwen dat we na 3 x bellen een receiver toegestuurd krijgen en binnenkort gewoon televisie kunnen kijken i.p.v. Met 3 personen op een ipad naar de olympische spelen kijken, en vind de service zeer slecht. Daarom ben ik tevreden als het contract per 1-3 -2018 opgezegd wordt en we niet meer betalen tot 31-01-2019

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

10 maanden geleden - Geachte heer Koffrie, Wij begrijpen dat het vervelend is dat er beloftes gedaan worden door bepaalde collega’s die vervolgens niet worden uitgevoerd. Hiervoor willen wij uiteraard onze welgemeende excuses aanbieden. Wij hebben de situatie bekeken en zien een aantal fouten boven water komen die niet gemaakt mogen worden. Wij hebben meteen een nieuwe ontvanger verstuurd zodat u deze zo snel mogelijk in bezit heeft. Daarbij willen wij aanbieden dat je de maand februari niet hoeft te betalen en dat wij zonder kosten een uitgebreid pakket aanzetten zonder dat je hier voor hoeft te betalen. Dit zullen wij aanzetten wanneer jij aangeeft de ontvanger in bezit te hebben. Een opzegging per 01-03-2018 kunnen wij helaas niet in ons systeem zetten gezien je nog een contract hebt lopen tot 31-01-2019. Wij horen graag of je akkoord gaat met deze oplossing. Met vriendelijke groet, Adrian Webcare Canal Digitaal

Reactie van de melder van de klacht Ceesk

10 maanden geleden - Beste, dank u wel voor de reactie. Dat alsnog de receiver opgestuurd wordt en wij de maand februari niet te hoeven betalen geeft ons meer het gevoel serieus genomen te worden door het vervelende niet normaal tv te kunnen kijken. En eindelijk vandaag zaterdag is er een receiver gekomen, maar wel weer vervelend dat deze receiver geen opneem functie heeft en de huidige ( niet werkende) receiver wel. We gaan hem nu maar aansluiten zodat we normaal televisie kunnen kijken. En hopen dat we volgende week een goede opgestuurd krijgen? Dan kunnen straks de kapotte en de zojuist gestuurde receivers terug sturen, waarvoor we verwachten geen kosten te hoeven betalen? Èn voor de derde keer alles weer aan sluiten wat niet zo makkelijk gaat. Pffff sorry hoor, niet echt handig allemaal, vandaar dat we het liefst op zouden zeggen per 1 maart. M.vr. Groet C Koffrie

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 12 februari 2018 om 12:17 geantwoord

Geachte heer Koffrie,

Er blijkt inderdaad iets verkeerd gegaan te zijn met het verzenden van de order. Per abuis is er een 'normale' decoder (de MZ 101) gestuurd, ipv een PVR (met opnamefunctionaliteit, de MP 201). Uiteraard zullen we direct deze kosteloos omruilen. Onze excuses voor het ongemak.

Elmer
Webcare Canal Digitaal

Heeft op 18 februari 2018 om 21:41 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht Ceesk

9 maanden geleden - Wel eindelijk de juiste receiver ontvangen maar nu werkt het internet daarop niet. Toen ik belde klopte dat en moest dat binnen 24 uur geactiveerd worden. Nu een aantal dagen en ettelijke resettes later werkt het nog steeds niet. Wat kan er nu aan de hand zijn?

Alle klachten die gemeld zijn door Ceesk