Klacht: Het verdienmodel van My Trip

AnitaRem op 10 februari 2024 over Mytrip.com in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

10 Februari. ‘S middags zoek ik op skyscanner de goedkoopste vlucht van Stockholm naar Amsterdam voor 22 juli. Dit voor mijn kinderen. My Trip biedt de goedkoopste optie. Aangezien mijn zoon zijn ID niet kan vinden, zet ik de boeking op My Trip niet door. Laat in de middag kijk ik boor een vkucht voor mijzelf van Praag naar Amsterdam voor 29 mei. Ik zie wederom een mooie aanbieding van My Trip en ik zet de boeking door. Ik zie arn-ams staan maar ik heb daar geen gedachten bij. Pas als ik betaald heb en mijn bevestiging zie, zie ik tot mijn schrik dat ik 29 mei geboekt hebt voor Stockholm- Amsterdam. Ik annuleer meteen, maar ik krijg 40 euro administratie kosten niet terug. Ik chat met My Trip, maar ze houden boet bij stuk. Ook als ik uitleg, dat My Trip de datum en prijs gebruiktnheeft voor Praag maar de stad uit mijn winkelmand. Ik lees dat meer mensen die overkomt, dus dit is een lucratief verdienmodel. Ze hadden mij een voucher kunnen geven, dan had ik nogmaals bij hen geboekt voor Praag en Stockholm. Nu kies ik voor een ander. Ik wil mensen waarschuwen voor deze praktijken.

Op 11 februari onderstaande mail gestuurd, maar ze negeren de hele inhoud en blijven bij hun standpunt.

Supersaver Travel B.V. (Mytrip)
Haarlemmerweg 331 C
Room 001-01
1051 LH Amsterdam
Nederland

[email protected]

Wassenaar, 11 Februari 2024

Onderwerp: Klacht over onrechtvaardige administratiekosten

Geachte heer/mevrouw,

Op 10 februari jongstleden heb ik een onaangename ervaring gehad met uw diensten, welke heeft geleid tot de betaling van onterechte administratiekosten van 40 euro. Deze klachtbrief dient als een verzoek voor restitutie en erkenning van deze ongepaste en onrechtvaardige kosten.

Op de genoemde datum was ik op zoek naar de goedkoopste vlucht van Stockholm naar Amsterdam voor mijn kinderen op 22 juli via Skyscanner. Uw bedrijf, mytrip.com, bood de meest economische optie. Maar door een complicatie bij de boeking, werd deze niet voltooid. Later die dag zocht ik naar een vlucht voor mezelf van Praag naar Amsterdam voor een reis voor 29 mei, toen ik een aanbieding van uw bedrijf zag.

Echter, na het voltooien van de boeking en betaling (binnen 5 minuten) zie ik tot mijn schrik dat ik een vlucht heb geboekt van Stockholm naar Amsterdam op 29 mei, dezelfde datum als mijn oorspronkelijk beoogde vlucht van Praag naar Amsterdam.

Bij een directe annulering van mijn boeking werden er administratiekosten van 40 euro in rekening gebracht, ondanks dat ik uitlegde dat de onjuiste boeking het gevolg was van een verwarring die door uw systeem was veroorzaakt.

Volgens Artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek heeft een consument het recht om een overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen binnen 14 dagen. De kosten die door u worden gerekend voor de annulering zijn een overtreding van dit recht en moeten worden vergoed.

Ik zou daarom graag een voucher van 40 euro ontvangen, het bedrag van de administratiekosten die ik heb betaald. Gezien de automatisering van veel van uw processen, lijkt het me onredelijk om dergelijke hoge administratiekosten in rekening te brengen voor een vijf minuten durende boeking.

Ik hoop dat deze kwestie snel en op bevredigende wijze zal worden opgelost.

Met vriendelijke groet,

Gewenste Oplossing:

Een voucher van 40 euro. Dit zijn de administratie kosten die zij rekenen voor de 5 minuten dat mijn boeking bestond. Alles gaat automatisch dus over welke administratie kosten hebben we het.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Mytrip.com
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mytrip.com

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mytrip.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AnitaRem