Klacht: Motor wordt niet vrijgegeven

op 06 mei 2020 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Motor kawasaki Zxr 750 online aangekocht. Transportbedrijf via hen ingeschakeld om motor op te halen op 30 april. Motor wordt niet vrijgegeven aan transporteur ondanks volledige betaling BVA en transporteur. Geen enkele uitleg of hulp via klantendienst , klant moet zich hier maar in verdiepen om motor vrij te geven of wachten tot na coronacrisis… alles is dus betaald maar geen motor en nu worden nog extra transportkosten aangerekend…

Motor wordt vrijgegeven zonder extra kosten of geld terug alsook extrakosten

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BVA Veilingen over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 08 mei 2020 om 12:33 geantwoord

Beste klant,

Wat vervelend om te lezen dat u deze situatie zo ervaren heeft. U heeft aangegeven dat de motor in kwestie vanuit Nederland naar België geëxporteerd moet worden. Om dit te regelen moet het voertuig op uw naam gezet óf afgemeld worden, zoals mijn college met u besproken heeft.

Helaas is het niet mogelijk om het voertuig vanuit België op uw naam te zetten omdat hiervoor de kentekenplaat vereist is, welke wij logischerwijs niet op kunnen sturen. Om die reden hebben wij met u besproken dat het mogelijk is om een transporteur te sturen die hier in Nederland het voertuig kan afmelden om deze vervolgens aan u te leveren. Daar u het voertuig niet zelf op kon halen.

Helaas heeft uw transporteur tijdens de ophaaldag kenbaar gemaakt dat hij niet in de gelegenheid was om het voertuig af te melden vanwege tijdsgebrek. Hier staan wij buiten en hebben wij geen invloed op maar zonder afmelding kunnen wij het voertuig inderdaad niet meegeven.

Ik zie dat mijn collega u op 01-05-2020 heeft laten weten dat het voertuig vandaag opgehaald kon worden tussen 09:00 en 12.00 uur. Ik wil u vragen om contact op te nemen met de transporteur, welke uw opdracht niet goed uitgevoerd heeft, om te bespreken welke extra kosten hij kan vergoeden.

Mocht u nog vragen hebben voor onze klantenservice dan kunt u reageren op de mail van 01-05-2020. Uw vraag komt dan direct bij de juiste persoon terecht.

Maurits-BVA Auctions

Bericht van BVA Veilingen

4 maanden geleden - Beste klant,Helaas ben ik het niet eens met uw redenering. Nadat u één dag van tevoren kenbaar gemaakt heeft dat u het voertuig naar België wilt exporteren heeft mijn collega er alles aan gedaan om u tijdig te informeren. In het systeem zie ik dat zij u in de ochtend van 30 april geïnformeerd heeft over de procedure.Wij organiseren de ophaalmogelijkheid en willen u helpen wanneer dit gevraagd wordt. Maar de verantwoordelijkheid van het ophalen ligt altijd bij de koper, mocht u informatie nodig hebben omtrent het ophalen dan staan wij altijd voor u klaar.Hopelijk heeft u daar begrip voor.Met vriendelijke groet,Maurits-BVA Auctions

Heeft op 09 mei 2020 om 05:49 geantwoord

Beste, wel jammeren dat we deze discussie hier moeten voeren aangezien u ons telefonisch niet wil verder helpen... zal ik uw email hier publiceren waarin u zelf de transporteur aangeeft? Of de email van 1 mei waarin u 1 dag na het fout gelopen transport vertelt dat de motor moet worden vrijgegeven? Misschien staat erin uw systeem dat uw collega dit 1 dag op voorhand heeft uitgelegd, de mail vermeld duidelijk anders... ook wel raar dar er sedert eergisteren plots bij alle voertuigen uitleg staat over het vrijgegeven van voertuigen... de discussie over het vrijgegeven is begonnen toen op 30 april de door jullie aangewezen transporteur daar stond om de motor op te halen, toen was de motor al bijna 1 week volledig betaald alsook de transporteur... plots lijkt de oplossing poepsimpel op dit forum... gelieve het nodige te doen voor vrijgave en levering van het voertuig...

Reactie van de melder van de klacht Leenwelters

4 maanden geleden - Van: Customer Service BVA Auctions Verzonden: vrijdag 1 mei 2020 13:14 Aan: lievens danny Onderwerp: Contact met Customer Service Beste meneer Lievens,U kunt de motor vrijdag 8 mei ophalen tussen 9:00 en 12:00.Zoals aangegeven als de transporteur deze hem komt halen moet deze worden afgemeld. Dit dient u dan goed te overleggen met de transporteur.Hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Best Regards, Amanda Customer Service BVA Auctions

Reactie van de melder van de klacht Leenwelters

4 maanden geleden - Van: Ophaaldagen - BVA Verzonden: woensdag 29 april 2020 14:18 Onderwerp: Ophalen van uw gewonnen kavel uit veiling Motoren en Scooters te Amersfoort Beste koper, Aangezien je de hoogste bieder in een ophaalveiling bent, informeren wij je graag over de mogelijkheden om veilig thuis te bezorgen. We hebben een aantal bezorgdiensten voor je op een rijtje gezet, die vaak door onze klanten worden gebruikt. Zo houden wij ons zoveel mogelijk aan de verscherpte maatregelen vanuit de overheid. Transport is zo geregeld Je kan makkelijk en snel transport regelen via deze pagina. Zo kunnen we het aantal contactmomenten zoveel mogelijk beperken. Dit doen we om de veiligheid van jullie, ons en onze opdrachtgevers nog meer te waarborgen. In het uitzonderlijke geval dat je jouw gewonnen kavel niet kan transporteren, bieden we nog steeds de mogelijkheid om binnen een bepaald tijdvak jouw kavel op te halen. Reserveer hier je ophaalmoment, wel vragen wij je om vooraf de factuur te betalen. De factuur is terug te vinden in je e-mail of online via ‘Mijn facturen’. Alle voorzorgsmaatregelen zijn genomen om het ophalen van jouw kavel(s) zo veilig mogelijk te laten verlopen. Onze medewerkers en opdrachtgevers hanteren het beleid zoals is afgegeven door het RIVM, waarbij is gedacht aan de veiligheid voor jou en onze medewerkers. We vragen je daarom: Houd minimaal 1,5 meter afstand; Was je handen regelmatig; Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog; Gebruik papieren zakdoekjes; Veel plezier met je gewonnen kavel! We hopen je snel weer terug te zien bij een van onze veilingen. Met vriendelijke groet, BVA Auctions

Reactie van de melder van de klacht Leenwelters

4 maanden geleden - Gelieve ook de site van de RDW na te lezen bij verkoop aan iemand in het buitenland, de verkoper dient dit in orde te brengen...

Reactie van de melder van de klacht Leenwelters

4 maanden geleden - gelieve op de site te kijken van de RDW! kan ik mijn voertuig verkopen aan iemand in het buitenland?

Alle klachten die gemeld zijn door Leenwelters