Klacht: Motor kapot van de Renault Megane 3 1.5 Dci

op 02 oktober 2017 over Renault in de categorie Automerken

Op vrijdag 22-9-2017 is uit het niets mijn Renault Megane kapot gegaan op de snelweg. Tijdens het inhalen van een vrachtauto klonk er opeens heel erg veel gerammeld en begon de auto enorm te schudden. Gelukkig kon ik de auto veilig en snel op de vluchtstrook neer zetten. Nu de auto al een week bij de garage staat in Wijchen hebben ze het volgende kunnen achterhalen wat de mogelijke oorzaak is.
Ze vermoeden dat de klepzitting van de 4e cilinder (distributiezijde) is losgekomen waardoor ook de uitlaatklep af is gebroken. deze is uiteindelijk samen gesmolten met de zuiger en heeft de cilinder onherstelbaar beschadigd. Hierbij is veel ijzerslijpsel vrijgekomen en in de turbo terecht gekomen.
De huidige KM stand van 235.000 +/- mag hier geen enkele rol inspelen dat dit nu gebeurd is.

Ik ben tevreden als Renault Nederland mij financieel tegen moet komt voor de reparatiekosten die er nu mee gemoeid gaan worden (onderdelen en arbeidsloon) om de auto weer verder te kunnen gaan berijden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Renault

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Renault nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ramon_linssen