Klacht: Motor houdt in; blokkeert bij bepaalde snelheid

op 21 augustus 2017 over Citroën in de categorie Automerken

Ik ben een trouwe Citroen C1 rijder; met veel plezier heb ik op 15 februari 2017 mijn 4e of 5e nieuwe C1 opgehaald bij de garage. Om de 2 1/2 a 3 jaar ruil ik de auto in. Ik gebruik deze auto voor woon-werkverkeer en ritten in de omgeving. Een ideale auto hiervoor.
Over het optrekken en rijden was ik bij de vorige auto’s uiterst tevreden. Vandaar ook dat ik steeds weer een C1 heb gekocht. Over mijn huidige auto ben ik absoluut ontevreden. Bij een snelheid van rond de 55 kilometer en rond de 85 kilometer begint de motor te stotteren; de auto “rolt niet meer”. Dit zijn juist de snelheden die ik in mijn woonomgeving rij. Met de chefmonteur van garage Van Zwienen te Heemskerk heb ik vanmorgen een “testrit” gemaakt. Ook hij heeft dit probleem vanmorgen duidelijk gevoeld en erkend dat de motor bij genoemde snelheden “blokkeert”. De motor is aan de computer gezet met als resultaat dat de garage dit probleem niet kan oplossen. “Het zit eenmaal in de motor”, zo werd mij verteld.
Teleurgesteld ging ik weer naar huis met de gedachte dat ik er spijt van heb dat ik februari jl mijn 2 jaar oude C1 toen heb ingeruild. Het liefst had ik NU mijn huidige C1 achter gelaten bij de garage. Ik voel me met deze C1 zeer ongelukkig en voel me ook bekocht met deze motor.

Ik vraag u een oplossing te bieden om het "blokkeren" van de motor bij een snelheid van rond de 55 km en rond de 85 km op te heffen,
dan wel een andere passende oplossing.

Ter informatie :
mijn huidige auto heeft het kenteken : NH-746-N,
Voertuigiden.nr :VF7PSCFB3GR615981
Gereden aantal kilometers : 4950 kilometer

Ik vertrouw er op dat mijn klacht naar tevredenheid wordt opgelost

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Citroën

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Citroën nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Arie Reijm