Klacht: Monteurskosten voor de klant bij geen internet.

op 20 september 2016 over Online in de categorie Alles-in-1

Een paar maanden geleden toch online op het adres genomen omdat we toch opeens afkoopmosten moesten betalen wegens verhuizing.
Toen maar gekozen om, tegen forse verhuiskosten, het abonnement mee te nemen, en onze andere leverancier op te zeggen.

Sindsdien niets anders dan problemen, zowel bekabeld als draadloos ontzettend traag.
Na diverse klachten, ook hier waar helaas nooit op gereageerd is, online officieel in gebreke gesteld.

Er waren diverse testen gedaan, uiteindelijk kreeg ik een nieuwe modem omdat er toch geen testen uitgevoerd konden worden.
Mijn eigen testen gaven krap 4 mb aan, bij online zat ik net boven de 10, maar uiteindelijk bleek dit dus toch niet getest te kunnen worden omdat het modem niet geschikt was?

Met het nieuwe modem was het probleem van traag internet opgelost, ik had gewoon helemaal geen meer, tot zelfs het punt dat hij het modem niet meer kon vinden, zowel bekabeld als draadloos.

Direct meerdere malen gebeld, resets uitgevoerd, wifi kanalen veranderd… niet hielp.
Er zou een monteur komen.

Ik helemaal blij.
Monteur geweest, zeer correcte en aardige jongen, doet de meterkast open en constateert dat een modem hoort te knipperen, maar dat dit modem wel heel overmatig gestrest was en zo hard aan het knipperen was dat hij geen eens geen tijd had om verbinding te maken.

Een of andere complete reset uitgevoerd, en probleem rapportage, die 0 fout aangaf.
Oke, dat hij zo ontzettend traag was, dat zou te wijten zijn aan mijn alarminstallatie.
Ik had in ieder geval weer internet.

Nu opeens, zonder enige berichtgeving of factuur, een afschrijving van monteurs kosten.
Na een gesprek, overigens met een zeer onplezierige medewerker die wel vragen wilt stellen maar meld dat hij geen behoefte heeft aan oude informatie van de klant, maar na 3 keer uitleggen het verhaal nog niet begrijpt en nog eens vraagt wat ik eigenlijk wil(terwijl ik nog maar een keer of 3 had gezegd dat ik graag een factuur wil) mij vervolgens continue onderbreekt omdat hij het ook gewoon niet wil horen en zegt dat hij gewoon de hoorn erop gooit als ik ” zo doorga” omdat ik anders niet eens boven hem uitkom, blijkt dat meneer buiten zijn technische kennis, ook wettelijke kennis heeft en mij vermeld dat online dit gewoon in rekening mag brengen omdat het probleem op de plek zelf is opgelost en dit in de monteurs voorwaarden staat ( die de officiele contractant overigens nooit gehad en getekend heeft). Wees gerust, alles is opgenomen, dus als jullie (online) eens wat aan jullie service niveau willen doen, dan hoor ik het wel!
Dit had makkelijk via de telefoon opgelost kunnen worden, dus eigenlijk wilde ik voor niks een monteur…
Tsja, de ongeveer 5 keer dat ik gebeld heb met problemen en alles op afstand heb uitgevoerd, maar het niet opgelost kon worden door de medewerker en een foutief modem, daar kan online natuurlijk ook niets aan doen!?

Oke… online wordt in gebreke gesteld wegens niet geleverde diensten, kunnen het probleem niet oplossen, sturen een monteur, er wordt een reset gedaan door de monteur zelf, en uiteindelijk wordt het probleem( namelijk geen internet) opgelost, en de klant mag monteurskosten betalen.

De beloofde gratis upgrade van de internetsnelheid die we al een goede 2 maanden horen, heeft ons ook even overgeslagen.

Dat is misschien een online.nl logica… maar een logica die ik niet begrijp.

Na alle problemen en bijbehorende kosten die ik al heb moeten maken om ze uberhaupt uiteindelijk hier te krijgen, lijkt het mij prima in verhouding staan als online.nl de € 30 even voor eigen rekening neemt.

Daarnaast blijft het natuurlijk vreemd dat een bedrijf gebreken heeft, dit oplost en daar de klant voor laat betalen.

Het contract is een week of 2 geleden al aangeboden voor opzegging door mijn nieuwe leverancier, daar hoeven jullie dus niks meer mee te doen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Online

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Online nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DannyRuiter