Klacht: Mocht niet van A’dam naar Frankfurt voor een overstap naar Minsk

op 22 mei 2020 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Zojuist 22-05-2020 ben ik door Lufthansa geweigerd omdat ik geen goede reden had (ik vloog voor een begrafenis) om vanaf Amsterdam via Frankfurt naar Minks (Belarus) te vliegen. Mijn eerste vlucht van Amsterdam naar Frankfurt had ik bij Lufthansa gekocht, de andere deel via Belavia. Van dat laatste was geen probleem. De Duitse douane had ook al telefonisch aangegeven dat het mag. Maar Lufthansa heeft eigenhandig besloten om mij te weigeren. Ik haal mijn vlucht van Belavia niet meer.
Op de site van Lufthansa staat nergens dat ik bepaalde documenten moet aangeven om te mogen vliegen, jullie verkopen de tickets gewoon. Van een refund kan volgens Lufthansa geen sprake zijn.
De teamleider op Schiphol en dutty manager mochten de ticket niet vrijgeven omdat als ik in Duitsland geweigerd zou worden en gedeporteerd zou zijn dan vreesden zij hun baan, de leidinggevende zou ze ontslaan. Van mij mogen zij ontslagen worden, vanwege deze handelen. Wat een zooitje, zij doen niet eens de moeite om de Duitse autoriteiten te bellen en mijn verhaal te controleren.
Het is geen wonder dat Lufthansa failliet gaat.
Vandaag 1 uur en 46 minuten met Lufthansa getelefoneerd en nog geen goede reactie ontvangen.

Geld voor de ticket terug geven, compenseren voor de aansluitende vlucht. Dutty manager van Schiphol ontslaan.
En wie compenseert de emotionele schade?

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door k_mnl